200186 PS Specific Areas of Emphasis (2012S)
The dark side of consumption: Social psychological explanation and intervention approaches of problematical consumer behavior
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 13.02.2012 08:00 to We 07.03.2012 09:00
- Deregistration possible until Su 18.03.2012 15:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 14.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 28.03. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 25.04. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 15.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 06.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Tuesday 12.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 20.06. 09:45 - 13:00 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
wird noch festgelegt
Minimum requirements and assessment criteria
Verständnis konsumbezogener Problembereiche
Erklärung praxisrelevanter Phänomene anhand sozialpsychologischer Theorien
Auseinandersetzung mit aktuellen Forschungsergebnissen und Vertiefung des Umgangs mit wissenschaftlicher Fachliteratur
Erklärung praxisrelevanter Phänomene anhand sozialpsychologischer Theorien
Auseinandersetzung mit aktuellen Forschungsergebnissen und Vertiefung des Umgangs mit wissenschaftlicher Fachliteratur
Examination topics
Impulsreferate des Veranstaltungsleiters, studentische Referate, Diskussion, Gruppenarbeit, Lektüre von Fachartikeln (englisch)
Reading list
Association in the course directory
27408
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
- Impulskäufe und Kaufsucht
- Einfluss von Werbung (z.B. Models und Körperselbstbild)
- Umweltschutz und Nachhaltigkeit
- Konsum, Materialismus und Zufriedenheit
- ungesunde Ernährung