Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

200190 FPR Research Practical II (2014W)

Arbeit und Familie: Widerspruch oder positive Ergänzung?

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 07.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 14.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 21.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 28.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 04.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 11.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 18.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 25.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 02.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 09.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 16.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 13.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 20.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 27.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A

Information

Aims, contents and method of the course

- Einblick in die aktuelle Forschung des Arbeitsbereichs Arbeits- und Organisationspsychologie
- Planung und Durchführung einer Studie zum Thema Vereinbarkeit von Arbeit und Familie in Kleingruppen
- Erstellung eines Forschungsexposés und eines Forschungsberichts
- Vertiefung methodischer Kenntnisse (z.B.: Regressionsanalyse, Polynomiale Regression etc.)

Assessment and permitted materials

- Präsentationen
- Exposé
- Forschungsbericht
- Mitarbeit

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

- Vorträge
- Plenumsdiskussionen
- Präsentation des Exposés und der Studienergebnisse

Reading list

Ashforth, B. E., Kreiner, G. E., & Fugate, M. (2000). All in a day's work: Boundaries and micro role transitions. The Academy of Management Review, 25, 472-491.
Clark, S. C. (2000). Work/family border theory: A new theory of work/family balance. Human Relations, 53, 747-770.
Hammer, L. B., Neal, M. B., Newsom, J. T., Brockwood, K. J., & Colton, C. L. (2005). A longitudinal study of the effects of dual-earner couples' utilization of family-friendly workplace supports on work and family outcomes. Journal of Applied Psychology, 90, 799-810.
Kreiner, G. E. (2006). Consequences of work-home segmentation or integration: A person-environment fit perspective. Journal of Organizational Behaviour, 27, 485-507.

Association in the course directory

25300

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37