Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200207 PS Methods of Psychological Assessment and Counselling: Preschool Children (2011W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 16.09.2011 08:00 to Fr 30.09.2011 17:00
- Deregistration possible until Su 30.10.2011 17:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 11.10. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 18.10. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 25.10. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 08.11. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 15.11. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 22.11. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 29.11. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 06.12. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 13.12. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 10.01. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 17.01. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 24.01. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Tuesday 31.01. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Information
Aims, contents and method of the course
Die LV vermittelt die theoretischen Grundlagen des diagnostischen Prozesses bei Klein- und Vorschulkindern. Für häufige Fragestellungen in der Beratung von Klein- und Vorschulkindern werden diagnostische Methoden vermittelt und die Verarbeitung und Interpretation diagnostischer Informationen sowie ihre Aufbereitung für die Beratungssituation anhand von Fallbeispielen erarbeitet.
Assessment and permitted materials
Qualität der Referate, Qualität der Übungsgutachten, Mitarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Lehrziele: diagnostische Methoden für häufige Beratungsanlässe (Fragestellungen) bei Klein- und Vorschulkindern auswählen können; Ergebnisse auswerten und interpretieren können; Einzelergebnisse zu einem Befund integrieren können; Fragestellungen auf der Basis der gesammelten diagnostischen Informationen beantworten können (auch in Form eines schriftlichen Gutachtens)
Examination topics
Referate,ausgewählte Falldarstellungen, Falldiskussionen
Reading list
Irblich, D. & Renner, G. (2009). Diagnostik in der Klinischen Kinderpsychologie. Die ersten sieben Lebensjahre. Göttingen: Hogrefe
Association in the course directory
27511
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37