Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200213 SE Identity and Belonging (2023S)
"You are what you’ve loved" - Psychoanalytische Konzepte von Depression, Geschlecht und Verlust
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.03.2023 13:27 to Fr 03.03.2023 13:23
- Deregistration possible until Fr 03.03.2023 13:23
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die Plätze für das Seminar sind bereits vergeben und auch die Warteliste ist voll. Bitte melden Sie sich nicht mehr für das Seminar an.
Anmeldeschluss war der 28.02.23Vorbesprechung: Fr. 31.03. 16.00-17.30 (online via Zoom)Block 1 Do. 11.05. 16.45 - 20.00
Block 2 Fr. 12.05. 09.45 - 16.30
Block 3 Sa. 13.05. 09.45 - 16.30
Nachbesprechung Fr. 26.05. 16.00-17.30 (online via Zoom)
- Friday 31.03. 16:00 - 17:30 Digital
- Thursday 11.05. 16:45 - 20:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 12.05. 09:45 - 16:30 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Saturday 13.05. 09:45 - 16:30 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Friday 26.05. 16:00 - 17:30 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Regelmäßige aktive Mitarbeit, strukturierte Präsentation und Diskussion eines
Seminartextes (max. 15 min) sowie schriftliche Ausarbeitung und Reflexion (max. 6 Seiten)
Seminartextes (max. 15 min) sowie schriftliche Ausarbeitung und Reflexion (max. 6 Seiten)
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Th 11.05.2023 11:27
- Klinische Depressionstheorien
- Psychoanalytische Geschlechtertheorie und feministische Revisionen
- Kulturwissenschaftliche Reflexion einer Politik des Verlusts
Die Wissensvermittlung erfolgt anhand von Literatur und Videomaterial, klinischer Fallvorstellung, gemeinsamer Diskussion und Reflexion sowie Übungen in Kleingruppen.