Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200222 UE Observing Children (2012W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.09.2012 12:00 to Th 13.09.2012 12:00
- Registration is open from Th 20.09.2012 17:00 to Su 30.09.2012 12:00
- Deregistration possible until Su 14.10.2012 12:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 11.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 18.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 25.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 08.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 15.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 22.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 29.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 06.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 13.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 10.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 17.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 24.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Thursday 31.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Information
Aims, contents and method of the course
wissenschaftliche Beobachtung im Rahmen kinderpsychologischer Forschung und Diagnostik (Beschreibungs- und Beobachtungssysteme, Quantifizierungstechniken, Beobachtungsfehler, BeobachterInnenunabhängigkeit)
Assessment and permitted materials
Qualität der schriftlichen Arbeiten und der Beobachtungsübungen, Mitarbeit in den Präsenzeinheiten, persönliche Anwesenheit
Minimum requirements and assessment criteria
Erwerb theoretischer Kenntnisse und praktischer Fertigkeiten im Bereich der Verhaltensbeobachtung bei Kindern
Examination topics
Auseinandersetzung mit der Thematik in den Präsenzeinheiten (aktive Mitarbeit, Teamarbeiten, Beobachtungsübungen mit Video) und praktische Erprobung der vermittelten Inhalte
Reading list
Faßnacht, G. (1995). Systematische Verhaltensbeobachtung. Eine Einführung in die Methodologie und Praxis. Stuttgart: UTB.
Greve, W. & Wentura, D. (1997). Wissenschaftliche Beobachtung. Eine Einführung (2. Aufl.). Weinheim: PVU.
Greve, W. & Wentura, D. (1997). Wissenschaftliche Beobachtung. Eine Einführung (2. Aufl.). Weinheim: PVU.
Association in the course directory
27501
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38