Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200229 PRS Intervention I: Children and Adolescents (2012W)
Continuous assessment of course work
Labels
Anmeldungen bitte über email bis Ende September: pia.deimann@univie.ac.at
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 24.10.2012 15:30 to Fr 26.10.2012 15:23
- Deregistration possible until Fr 26.10.2012 15:23
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 09.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 16.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 23.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 30.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 06.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 13.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 20.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 27.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 04.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 11.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 18.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 08.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 15.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 22.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Tuesday 29.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Die LV dient der Vermittlung theoretischer Kenntnisse und praktischer Fertigkeiten im Bereich der psychologischen Intervention bei Kindern und Jugendlichen
Assessment and permitted materials
Mitarbeit, Theoriereferat sowie Qualität des Interventionsplanes.
Minimum requirements and assessment criteria
Beurteilen und Ergänzen von psychologischen Befunden zu ausgewählten Fragestellungen, Erstellen eines Interventionsplanes, Wissen um typische Fragestellungen und Interventionsmethoden bei Kindern und Jugendlichen mit Entwicklungs- und Lernproblemen.
Examination topics
Referate, Gruppendiskussionen, Anwendung von psychologischen Interventionsmethoden unter Supervision
Reading list
Borg-Laufs, M. (Hrsg.) (2001). Lehrbuch der Verhaltenstherapie mit Kindern und Jugendlichen. Tübingen: dgvt-Verlag.
Petermann, F. (2008). Lehrbuch der Klinischen Kinderpsychologie.6., vollständig überarbeitete Auflage. Göttingen: Hogrefe.
Petermann, F. (2008). Lehrbuch der Klinischen Kinderpsychologie.6., vollständig überarbeitete Auflage. Göttingen: Hogrefe.
Association in the course directory
27508
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38