Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

200229 PRS Intervention I: Children and Adolescents (2012W)

6.00 ECTS (3.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Continuous assessment of course work

Anmeldungen bitte über email bis Ende September: pia.deimann@univie.ac.at

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 15 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 09.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 16.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 23.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 30.10. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 06.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 13.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 20.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 27.11. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 04.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 11.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 18.12. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 08.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 15.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 22.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
  • Tuesday 29.01. 09:45 - 11:15 Hörsaal E Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock

Information

Aims, contents and method of the course

Die LV dient der Vermittlung theoretischer Kenntnisse und praktischer Fertigkeiten im Bereich der psychologischen Intervention bei Kindern und Jugendlichen

Assessment and permitted materials

Mitarbeit, Theoriereferat sowie Qualität des Interventionsplanes.

Minimum requirements and assessment criteria

Beurteilen und Ergänzen von psychologischen Befunden zu ausgewählten Fragestellungen, Erstellen eines Interventionsplanes, Wissen um typische Fragestellungen und Interventionsmethoden bei Kindern und Jugendlichen mit Entwicklungs- und Lernproblemen.

Examination topics

Referate, Gruppendiskussionen, Anwendung von psychologischen Interventionsmethoden unter Supervision

Reading list

Borg-Laufs, M. (Hrsg.) (2001). Lehrbuch der Verhaltenstherapie mit Kindern und Jugendlichen. Tübingen: dgvt-Verlag.
Petermann, F. (2008). Lehrbuch der Klinischen Kinderpsychologie.6., vollständig überarbeitete Auflage. Göttingen: Hogrefe.

Association in the course directory

27508

Last modified: Mo 07.09.2020 15:38