Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
210025 UE BAK4: Empirical research using qualitative methods (2022S)
Continuous assessment of course work
Labels
Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 11.02.2022 08:00 to Mo 21.02.2022 08:00
- Registration is open from We 23.02.2022 08:00 to Mo 28.02.2022 08:00
- Deregistration possible until Fr 18.03.2022 23:59
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 07.03. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 14.03. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 21.03. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 28.03. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 04.04. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 25.04. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 02.05. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 09.05. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 16.05. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 23.05. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 30.05. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 13.06. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
- Monday 20.06. 18:30 - 20:00 Hörsaal 31 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 9
Information
Aims, contents and method of the course
The course introduces the most common qualitative social science methods and focuses on two areas in particular: different forms of interviews and observations. After a basic introduction, the aim is to work on research topics in small groups. The students will be accompanied by the course leader during the entire process - thematic delimitation, development of the research questions, methodical processing (survey & evaluation). The focus is placed on the cyclical work of grounded theory.
Assessment and permitted materials
regular attendance and active participation in the discussion (in plenary, in group work, etc.) are required.
Minimum requirements and assessment criteria
Attendance is compulsory. The partial performances (group work, impulse presentations, research report/protocol) must be completed. The performance and presentation of the results of the group work (30% of the grade), the writing of a research report (50% of the grade, submission of the text by 15 August 2022) and the performance of the impulse presentations during the exercise (10% each) will be assessed.
Each partial performance is thus assessed independently. For a positive grade, 50% must be achieved. All partial performances must have been completed on time and positively assessed in order to be able to conclude the course positively.Cooperation (can have a positive effect)
Impulse presentations: Presentation of the research questions, presentation of the research design
Practical implementation of data collection
Interview transcription/observation protocol
Data analysis
Short presentation of the results in the last units
The research process will be comprehensibly presented in a research protocol throughout the semester!The Moodle grading key applies, which is structured as follows:
Grade 1 or 100% - 87% | Grade 2 or 86.99% - 75% | Grade 3 or 74.99% - 63% | Grade 4 or 62.99% - 50% | Grade 5 or 49.99% - 0%
Each partial performance is thus assessed independently. For a positive grade, 50% must be achieved. All partial performances must have been completed on time and positively assessed in order to be able to conclude the course positively.Cooperation (can have a positive effect)
Impulse presentations: Presentation of the research questions, presentation of the research design
Practical implementation of data collection
Interview transcription/observation protocol
Data analysis
Short presentation of the results in the last units
The research process will be comprehensibly presented in a research protocol throughout the semester!The Moodle grading key applies, which is structured as follows:
Grade 1 or 100% - 87% | Grade 2 or 86.99% - 75% | Grade 3 or 74.99% - 63% | Grade 4 or 62.99% - 50% | Grade 5 or 49.99% - 0%
Examination topics
Studierenden, die die Vorlesung BAK4.1 noch nicht absolviert haben, wird empfohlen, diese parallel zur Übung zu belegen. Bitte informieren Sie sich ferner über die unterschiedlichen Methodenschwerpunkte parallel angebotener BAK4.1-Übungen und berücksichtigen Sie diese bei der Prioritätensetzung im Anmeldesystem.
Reading list
The relevant literature will be announced to the course participants at the beginning of the semester.
Association in the course directory
Last modified: Th 03.03.2022 15:48