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210083 SE BAK13: State Activity, Policy and Governance Analyses (2023S)
Digital democracy (engl.)
Continuous assessment of course work
Labels
Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2023 08:00 to Tu 14.02.2023 08:00
- Registration is open from Th 16.02.2023 11:00 to We 22.02.2023 08:00
- Deregistration possible until Mo 20.03.2023 23:59
Details
max. 50 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 06.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 20.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 27.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 17.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 24.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 08.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 15.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 22.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 05.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 12.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 19.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
- Monday 26.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal 3 (H3), NIG 2. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
The final grade is made up of:
- Class participation (10% of the grade)
- Four short essays on session-specific topics (between 500 and 600 words each) until 6 p.m. on the Sunday before the relevant session (20% of the grade)
- One final paper proposal (between 1500 and 2000 words), to be submitted by May 30, 2023 (20% of the grade).
- One final paper (between 4000 and 4500 words), to be submitted by July 1, 2023 (50% of the grade).
- Class participation (10% of the grade)
- Four short essays on session-specific topics (between 500 and 600 words each) until 6 p.m. on the Sunday before the relevant session (20% of the grade)
- One final paper proposal (between 1500 and 2000 words), to be submitted by May 30, 2023 (20% of the grade).
- One final paper (between 4000 and 4500 words), to be submitted by July 1, 2023 (50% of the grade).
Minimum requirements and assessment criteria
Students can only pass this course if certain minimum requirements are met namely students submit the essays in time, miss only two classes, and submit the paper proposal and final paper on time.The software Turnitin will be used to check plagiarism.
Examination topics
Required Literature
Reading list
The full literature is listed on the syllabus available on Moodle.
Association in the course directory
Last modified: Tu 14.03.2023 12:09
• be able to understand and critically review theoretical approaches to digital era democratic representation and be aware of the key arguments and debates surrounding its implications for electoral activities such as voting, political participation, policy-making and governments;
• be aware of the empirical evidence available to assess the role of the internet and related technologies in politics and policy-making;
• be aware of the methodological tools necessary to research digital era representation, and be in a position to embark on further research in this field.