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210110 SE M5: European Union and Europeanisation (2021W)
EU Foreign Policy and Conflict Resolution: Institutions, Instruments, and Case Studies
Continuous assessment of course work
Labels
MIXED
Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fernbleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fernbleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 06.09.2021 08:00 to Mo 20.09.2021 08:00
- Registration is open from We 22.09.2021 08:00 to We 29.09.2021 08:00
- Deregistration possible until Fr 22.10.2021 23:59
Details
max. 50 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
-
Thursday
07.10.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
14.10.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
21.10.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
28.10.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
04.11.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
11.11.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
18.11.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
25.11.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
02.12.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
09.12.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
16.12.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
13.01.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
20.01.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock -
Thursday
27.01.
13:15 - 14:45
Hybride Lehre
Hörsaal 1 (H1), NIG 2.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Course requirements include regular attendance and active participation. In phase one students will provide short discussion papers on central arguments of selected course texts. Students may also participate in a short student-debate that takes place at the beginning of each session. Alternatively to participating in a debate, students can present their seminar paper during phase two. Furthermore, students may be asked to attend relevant public events. Students will write a seminar paper of 12-15 pages.
Minimum requirements and assessment criteria
Regular and active participation in the seminar is indispensable. Written assignments 25%, active participation (including in debate or oral presentation of the seminar paper) 25% , seminar paper 50%. Delivery of all partial assignments is mandatory for a positive grade.
Examination topics
Reading list
Will be announced in the seminar
Association in the course directory
Last modified: Fr 12.05.2023 00:19
The course will take place in a hybrid format. The main course contents and materials will be provided through the moodle-platform, online lectures via Zoom, small group meetings and individual exercises. This will ensure an interactive format that relies on student participation.
• Phase one presents key theoretical and empirical works on the EU’s role in conflict resolution. In this phase, students will choose the topic for their papers.
• The second phase consists of plenary sessions to hold and discuss student presentations on their seminar papers. Students will be divided into groups in line with their selected topics and guided in developing the research design of their seminar paper. The sessions will allow for in-depth debt debate of individual topics, and student-only meetings in each group (these meetings can be held in person or via Zoom). Methods include individual work, peer feedback, presentations, and debate.