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210123 SE M9: East European Studies (2022W)
Rethinking Economic Dependency in the European context
Continuous assessment of course work
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ON-SITE
Eine Anmeldung über u:space innerhalb der Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fernbleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fernbleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Achten Sie auf die Einhaltung der Standards guter wissenschaftlicher Praxis und die korrekte Anwendung der Techniken wissenschaftlichen Arbeitens und Schreibens.
Plagiierte und erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2022 08:00 to Mo 19.09.2022 08:00
- Registration is open from We 21.09.2022 08:00 to Tu 27.09.2022 08:00
- Deregistration possible until Mo 24.10.2022 23:59
Details
max. 50 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 11.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 18.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 25.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 08.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 15.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 22.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 29.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 06.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 13.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 10.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 17.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 24.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
- Tuesday 31.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 2 (H2), NIG 2.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Seminar presence and participation
short discussion papers
theory paper
final paper expose, presentation, discussion
final paper
short discussion papers
theory paper
final paper expose, presentation, discussion
final paper
Minimum requirements and assessment criteria
Seminar presence and participation (10%)
3 short discussion papers (10%)
theory paper(15%)
final paper exposé (15%)
Presentation of exposé and discussion of a colleague`s exposé (15%)
Final paper (35%)
Please note that written assignments might be checked for plagiarism using the “Turnitin” software.
3 short discussion papers (10%)
theory paper(15%)
final paper exposé (15%)
Presentation of exposé and discussion of a colleague`s exposé (15%)
Final paper (35%)
Please note that written assignments might be checked for plagiarism using the “Turnitin” software.
Examination topics
readings, class discussions, independent research
Reading list
see moodle page
Association in the course directory
Last modified: Tu 13.09.2022 16:28
This course seeks to evaluate in how far the analytical framework of dependency theories can be useful to understand contemporary core-periphery relations and situations of dependency in Europe. To this aim, we will first review the classical dependency debate, as well as more recent reformulations and applications. We then move on to concrete analyses of core-periphery relations in Europe, and to issues of energy dependency and care chains. The course ends with a workshop where we will discuss first ideas of students’ research papers.Aims and Learning Outcomes
By the end of the course, students should have a basic understanding of the dependency debate, including its advantages and shortcomings, its applications to contemporary Europe, and possible extensions. The course seeks to enhance students’ critical-analytical thinking as well as basic academic skills – i.e. writing, presenting and providing constructive feedback.