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210171 SE G1, G4: European Educational Policy and Educational Systems (2008S)
Humboldt in the Conflict between the Lisboa Strategy and the Bologna Process
Continuous assessment of course work
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Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 13.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 03.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 10.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 17.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 24.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 08.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 15.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 29.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 05.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 12.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 19.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
- Thursday 26.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 (S1), NIG 2. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Präsentation der Arbeitsthemen
Schriftliche Seminararbeit; für DoktorandInnen Forschungsbericht
Schriftliche Seminararbeit; für DoktorandInnen Forschungsbericht
Examination topics
Reading list
- Ash, Mitchell G. (HG.) 1999. Mythos Humboldt. Vergangenheit und Zukunft der
deutschen Universitäten. Wien: Böhlau.
- Riedl, Rupert (2004). Die unheilige Allianz. Bildungsverluste zwischen Forschung
und Wirtschaft. Wien: WUV.
- Stehr, Nico (2003). Wissenspolitik. Die Überwachung des Wissens. Frankfurt am
Main: Suhrkamp.
deutschen Universitäten. Wien: Böhlau.
- Riedl, Rupert (2004). Die unheilige Allianz. Bildungsverluste zwischen Forschung
und Wirtschaft. Wien: WUV.
- Stehr, Nico (2003). Wissenspolitik. Die Überwachung des Wissens. Frankfurt am
Main: Suhrkamp.
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Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
Methode: Einführung in die Thematik; Diskussion, Literaturrecherchen, Einzel- und Gruppenarbeiten. Die Studierenden sind aufgefordert, in Form von Gruppenarbeiten zu den von ihnen gewählten Themen Ausarbeitungen vorzunehmen und zu referieren.