Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
220003 VO+UE AGEMAN - Agency Management (2017S)
Continuous assessment of course work
Labels
Deutsch
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 20.02.2017 09:00 to We 22.02.2017 18:00
- Deregistration possible until Fr 31.03.2017 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 23.03. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Thursday 06.04. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Thursday 04.05. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Thursday 18.05. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Thursday 01.06. 18:15 - 21:15 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Thursday 29.06. 17:45 - 20:45 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Nationale- internationale Agenturlandschaft. Aufgaben, Organisation, Aktuelle Entwicklungen, Funktionen, Arbeitsabläufe, Arbeitstools, Projektmanagement, Teambuilding, Timings, Kampagnen Planung - Steuerung - Kontrolle, Kalkulationen, Agenturkennzahlen, Agenturführung, New business, Kommunikationsstrategie der Agentur.
Assessment and permitted materials
Bewertung von Einzelarbeiten und Gruppenarbeiten während des Unterrichts (ca. 2-3 Arbeiten), am Ende des Semesters Test (Multiple choice)
Minimum requirements and assessment criteria
Verständnis und Überblick über die Marktsituation von Werbeagenturen, Erkennen wie Agenturen funktionieren. Überblick über Aufgaben und Funktionen.
Examination topics
Agenturlandschaft, Organisation, Aktionsfelder, Aktuelle Entwicklungen, Funktionen, Arbeitsabläufe, Zeitpläne, Vom Briefing zur Strategie, Von der Strategie zur Idee, Beurteilung kreativer Lösungen, Werbeziele, Ideenpräsentation, Projektmanagement, Honorarsysteme, Agenturvertrag, Agenturkennzahlen, Agenturleitbild, Businessplan, Kommunikationsstrategie der Agenturen, New business.
Reading list
G. Schrattenecker, Werbung eine Einführung, Holger Jung und Jean-Remy von Matt, Momentum - Die Kraft, die Werbung heute braucht, Ralf Langwost, How to Catch the Big Idea, Helmut Vaske, Standing on the Shoulders of Giants,
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38