Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
220006 VO VERBE: VO AGMAN Agency Management (2024S)
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Details
Language: German
Examination dates
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 14.03. 13:15 - 16:00 Seminarraum 6, Kolingasse 14-16, EG00
- Thursday 11.04. 13:15 - 16:00 Seminarraum 6, Kolingasse 14-16, EG00
- Thursday 25.04. 13:15 - 16:00 Seminarraum 6, Kolingasse 14-16, EG00
- Thursday 16.05. 13:15 - 16:00 Seminarraum 6, Kolingasse 14-16, EG00
- Thursday 06.06. 13:15 - 16:00 Seminarraum 6, Kolingasse 14-16, EG00
- Thursday 20.06. 13:15 - 16:00 Seminarraum 6, Kolingasse 14-16, EG00
- Thursday 27.06. 13:15 - 16:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Abschlussarbeit zu gebrieftem Thema (Zwei zur Auswahl; 8-10 Seiten, Einzelarbeit, auf Basis eigener Überlegungen)
Minimum requirements and assessment criteria
Abschlussarbeit (=Hauptkriterium für Benotung); Bonuspunkte (insb. im Zuge Gruppenarbeiten)
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 28.10.2024 16:46
Vermittlung von Praxis-Know how für erfolgreiches AgenturmanagementInhalte
I: Unsere Agentur
Identität und Leitbild
PositionierungVortrag und Erfahrungsberichte inkl. offener Diskussion; Gruppenarbeiten inkl. mündlicher Präsentationen
Leistungsspektrum
AgenturmanagementII. New Business (NB)
NB-Strategie
NB-Instrumente
NB-Opportunities
NB-PitchIII. Kundenmanagement
Der Kunde
Kundenberatung
Projektmanagement
Qualitätsmanagement
Kundenzufriedenheit
Kodizes und GuidelinesIV. Peoplemanagement
Mitarbeiter-Struktur
Jobprofile
Recruiting
Talent-Planning
AgenturkulturV. Agenturfinanzen
Kostenstruktur
Umsatz versus Profit
Honorarmodelle
Budgetplanung
Budgetcontrolling