Universität Wien

220043 UE UE-MMF - Exercise Course on Market Research (2015W)

Continuous assessment of course work

Summary

1 Katschnig
2 Matzka

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes

Currently no class schedule is known.

Aims, contents and method of the course

Praxisanforderungen Marketing und Marktforschung mit dem Schwerpunkt der qualtiativen Datenerhebung

Assessment and permitted materials

Konzeption und Durchführung Gruppendiskussion - Datenaufbereitung und Präsentation

Minimum requirements and assessment criteria

Kenntnis über Forschungsprozesse und praktischer Ablauf; Wissen über die möglichen Mafo-Methoden und wann welche zu wählen ist; Umsetzungswissen qualitative Mafo

Examination topics

Diskussion von Mafo Methoden, Konzeption und Durchführung Gruppendiskussion - Datenaufbereitung und Präsentation

Reading list

Atteslander, P. (2006): Methoden der empirischen Sozialforschung. 10., neu bearbeitete und erweiterte Auflage, de Gruyter, Berlin u.a.
Bortz, J./Döring, N. (2006): Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. 4., überarbeitete Auflage, Springer Medizin-Verlag, Heidelberg.
Flick, U./Kardoff, E.v./Steinke, I. (Hrsg.) (2005): Qualitative Forschung. Ein Handbuch. 4. Auflage, Rowohlt, Reinbek bei Hamburg.
Gläser, J./Laudel, G. (2006): Experteninterviews und qualitative Inhaltsanalyse als Instrumente rekonstruierender Untersuchungen. 2., durchgesehene Auflage, VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden.
Lamnek, S. (2005): Qualitative Sozialforschung. 4., vollständig überarbeitete Auflage, Beltz, Weinheim/Basel.
Mayring, Ph. (2002): Einführung in die qualitative Sozialforschung. 5., überarbeitete und neu ausgestattete Auflage, Beltz, Weinheim/Basel.
Mayring, Ph. (2003): Qualitative Inhaltsanalyse. Grundlagen und Techniken. 8. Auflage, Beltz, Weinheim/Basel.

Group 2

high practice oriented, no end exam, grading on the basis of participation, practical exercises and end project

max. 30 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

5 of 6 courses obligatory

  • Tuesday 20.10. 16:45 - 19:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Tuesday 03.11. 16:45 - 19:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Tuesday 17.11. 16:45 - 19:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Tuesday 01.12. 16:45 - 19:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Tuesday 12.01. 16:45 - 19:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
  • Tuesday 26.01. 16:45 - 19:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG

Aims, contents and method of the course

All parts of practical marketing research on the basis of carrying out a marketing research project (from briefing to interpretation and presentation)

Assessment and permitted materials

no end exam, grading on the basis of participation, practical exercises and end project

Minimum requirements and assessment criteria

Instruction and practice of marketing research tools

Examination topics

lecture and practice

Reading list

Claudia Fantapié Altobelli - marketing research

Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:38