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220048 UE UE-WERB - Exercise Course on Advertisement (2016W)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 19.09.2016 09:00 to We 21.09.2016 18:00
- Deregistration possible until Su 30.10.2016 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 14.10. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Friday 28.10. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Friday 11.11. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Friday 25.11. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Friday 09.12. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Friday 13.01. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
- Friday 27.01. 08:00 - 11:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Leistungskontrolle erfolgt über Mitarbeit in den Unterrichtseinheiten, über die Qualität der Präsentationen sowie über Beurteilung von Einzelaufgaben.
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit während der Einheiten ist Pflicht, ebenso die Abgabe der Hausübungen und das Abhalten von Präsentationen. Die Beurteilung wird durch aktive, konstruktive Mitarbeit erleichtert. Sollte es mehr als eine Fehleinheit geben, bzw. sollten die Aufgaben nicht abgegeben werden, kann keine Beurteilung erfolgen.
Group 2
Ziel dieser LV ist, den StudentInnen eine praktische Einführung in die Erarbeitung und Ausführung von 360° Werbekampagnen zu geben. Sie erhalten sowohl den theoretischen als auch praktischen Hintergrund zum Design und der Produktion einer Werbekampagne.
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 12.10. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Wednesday 09.11. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Wednesday 23.11. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Wednesday 07.12. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Wednesday 11.01. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Wednesday 25.01. 09:45 - 12:45 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Aims, contents and method of the course
Simulation eines Pitches um einen Etat.
StudentInnen bilden Gruppen (Agenturen) erhalten ein Briefing und erstellen eine Kampagne die in der letzten Einheit von den Gruppen präsentiert wird
StudentInnen bilden Gruppen (Agenturen) erhalten ein Briefing und erstellen eine Kampagne die in der letzten Einheit von den Gruppen präsentiert wird
Group 3
Semiotische Werbeanalyse: Frauenbilder und Männerbilder in aktuellen Werbungen
max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die Anwesenheit beim ersten Termin am 7. Oktober 2016 ist Voraussetzung für die Teilnahme.
- Friday 07.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 14.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 21.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 28.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 04.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 11.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 18.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 25.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 02.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 09.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 16.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 13.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 20.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Friday 27.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Aims, contents and method of the course
In dieser Übung lernen Sie Theorien und Methoden der Werbesemiotik mit dem Schwerpunkt: Darstellung von Frauen und Männern kennen.Wir analysieren und diskutieren Printwerbungen und Werbespots, in denen Frauen und/oder Männer dargestellt werden. Welche typischen und stereotype Zeichen können wir erkennen? Welche Frauengeschichten/Männergeschichten werden in Werbespots erzählt? Welche Werte werden kommuniziert? Welche Frauen-/Männerbilder werden vermittelt?Sie werden in kleinen Teams (2-3 Personen) arbeiten und können die Werbungen, mit denen sie sich beschäftigen wollen, selbst wählen.
Wichtig: In dieser LV werden wir bestehende Werbungen ANALYSIEREN, wir werden keine Kampagne entwickeln.
Wichtig: In dieser LV werden wir bestehende Werbungen ANALYSIEREN, wir werden keine Kampagne entwickeln.
Minimum requirements and assessment criteria
Was müssen Sie tun, um positiv beurteilt zu werden?
Mindestanforderung für die positive Beurteilung sind eine gelungene Präsentation (Poster + Handout) und die ausführliche Dokumentation der semiotischen Werbeanalyse (Projektbericht).Es besteht Anwesenheitspflicht, ein zweimaliges unentschuldigtes Fehlen ist gestattet.Wie wird beurteilt?
Beurteilt wird die Gruppenleistung. Jede Teilleistung wird eigenständig bewertet. Die Präsentation (Poster + Handout) fließt zu 40% in die Beurteilung der Lehrveranstaltung ein, der Projektbericht zu 60%.
Mindestanforderung für die positive Beurteilung sind eine gelungene Präsentation (Poster + Handout) und die ausführliche Dokumentation der semiotischen Werbeanalyse (Projektbericht).Es besteht Anwesenheitspflicht, ein zweimaliges unentschuldigtes Fehlen ist gestattet.Wie wird beurteilt?
Beurteilt wird die Gruppenleistung. Jede Teilleistung wird eigenständig bewertet. Die Präsentation (Poster + Handout) fließt zu 40% in die Beurteilung der Lehrveranstaltung ein, der Projektbericht zu 60%.
Group 4
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
This is a practical course. Work is conducted in groups during and outside of class.
- Wednesday 30.11. 09:45 - 17:45 Seminarraum 2, Währinger Straße 29 1.UG
- Saturday 21.01. 09:45 - 17:45 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Sunday 22.01. 09:45 - 17:45 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Aims, contents and method of the course
The goal of this course is to introduce students to advertising and how to design as well as execute advertising campaigns. They will receive both the necessary theoretical background knowledge as well as practical insights into the design and production of advertising campaigns.
Following a first pitch stage, an introduction into TV ratings is given in class, as well as an introduction into the use of demographics and VALS to assess target audiences.The students will take away sound knowledge of the conception, production and delivery processes that go with creating an advertising campaign, learn how to work creatively as a team and to pitch to clients by acting out a brief and pitch scenario.Following a theoretical introduction as well as best (and worst) practice examples, the students will work creatively in small teams of three, acting as an advertising agency with one creative director, one account manager and one agency producer.
As a team, they will draw up a campaign for a product of their choice and plan the production of a TV spot as well as an accompanying cross-media campaign. They will pitch their campaign ideas to the forum (whereby the remaining students and the tutor act as the client) and discuss their ideas. The students will then develop a media planning strategy, with special focus on placing their TV spot on Austrian TV channels.
Following a first pitch stage, an introduction into TV ratings is given in class, as well as an introduction into the use of demographics and VALS to assess target audiences.The students will take away sound knowledge of the conception, production and delivery processes that go with creating an advertising campaign, learn how to work creatively as a team and to pitch to clients by acting out a brief and pitch scenario.Following a theoretical introduction as well as best (and worst) practice examples, the students will work creatively in small teams of three, acting as an advertising agency with one creative director, one account manager and one agency producer.
As a team, they will draw up a campaign for a product of their choice and plan the production of a TV spot as well as an accompanying cross-media campaign. They will pitch their campaign ideas to the forum (whereby the remaining students and the tutor act as the client) and discuss their ideas. The students will then develop a media planning strategy, with special focus on placing their TV spot on Austrian TV channels.
Assessment and permitted materials
Grading will be based on the development of a 360° campaign and a media plan for said campaign. The work will be done in class and in your own time in groups of three students.
Group 5
#madvertising
Einführung in das Berufsfeld der Werbung mit direktem Einblick in die Praxis."Wir verkaufen Menschen Dinge, die sie nicht brauchen um Geld, dass sie nicht haben"
Und das möchte gelernt sein...
Einführung in das Berufsfeld der Werbung mit direktem Einblick in die Praxis."Wir verkaufen Menschen Dinge, die sie nicht brauchen um Geld, dass sie nicht haben"
Und das möchte gelernt sein...
max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Blocklehrveranstaltung mit 3 Terminen. Zum positiven Abschluss ist eine Anwesenheit in allen Lehrveransatltungen erforderlich!
- Saturday 12.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
- Sunday 13.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
- Saturday 26.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 8, Währinger Straße 29 1.OG
Aims, contents and method of the course
- Berufsgruppen in der Werbung
- Werbemittel (von Kreation bis zur Umsetzung)
- Strategie und Analyse
- Konzepterstellung
- Tipps & Tricks
- Werbemittel (von Kreation bis zur Umsetzung)
- Strategie und Analyse
- Konzepterstellung
- Tipps & Tricks
Assessment and permitted materials
Abschlusspräsentation eines in Gruppen ausgearbeiteten Werbekonzepts
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit in allen Einheiten, aktive Mitarbeit, Konzept
Group 6
New marketing trends and how cross-promotion and cross-communication affect the marketing mix. Participants will understand the goals of the marketing mix, know Guerilla Marketing and Co and can apply in practice
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 18.10. 18:30 - 21:30 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 08.11. 18:30 - 21:30 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 22.11. 18:30 - 21:30 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 06.12. 18:30 - 21:30 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 10.01. 18:30 - 21:30 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
- Tuesday 24.01. 18:30 - 21:30 Seminarraum 5, Währinger Straße 29 1.UG
Aims, contents and method of the course
Mix of research, lectures, discussions and individual and group work. Attendance, participation and the quality / content of presentations
Assessment and permitted materials
Grading will be based on the development of a 360° campaign and a media plan for said campaign. The work will be done in class and in your own time in groups of three students.
Group 7
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 17.10. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 14.11. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 28.11. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 12.12. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 16.01. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
- Monday 30.01. 14:30 - 17:30 Lehrredaktion Publizistik, Währinger Straße 29 2.OG
Aims, contents and method of the course
Creation of an advertising campaign based on a client briefing (option: incl. web 2.0)Advertisement exercise - advertising campaign: briefing-idea-realization-presentation
focus:
briefing (parameters)
finding an idea (creativity and techniques)
media (incl. web 2.0)
psychology of perception
design basics
client presentationmethod:
peergroups: 3-4 students
research: var. topics as homework
creation of an idea
realization of the ad-idea (scribble or layout)
presentation of campaign (in front of the group)
focus:
briefing (parameters)
finding an idea (creativity and techniques)
media (incl. web 2.0)
psychology of perception
design basics
client presentationmethod:
peergroups: 3-4 students
research: var. topics as homework
creation of an idea
realization of the ad-idea (scribble or layout)
presentation of campaign (in front of the group)
Assessment and permitted materials
attendance, research-works, final presentation: every peergroup presents a campaign
Minimum requirements and assessment criteria
Work (group+individual): 8 x 10 points
presentation & campaign = 80
= 160 points max. (-10 absence)
0-80 points: 5
81-100 points: 4
101-120 points: 3
121-140 points: 2
141-160 points: 1
presentation & campaign = 80
= 160 points max. (-10 absence)
0-80 points: 5
81-100 points: 4
101-120 points: 3
121-140 points: 2
141-160 points: 1
Group 8
max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Saturday 22.10. 10:00 - 18:00 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
- Sunday 23.10. 10:00 - 18:00 Seminarraum 9, Währinger Straße 29 2.OG
- Saturday 26.11. 10:00 - 14:00 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
- Sunday 27.11. 10:00 - 14:00 Seminarraum 10, Währinger Straße 29 2.OG
Aims, contents and method of the course
Focus: mediaplanning
From the brief to the final mediaplan: targetanalysis and definitions, market analysis, mediaselection, ad impact, tactical planning, digital media in all forms. consumer journey and outstanding media solutions
From the brief to the final mediaplan: targetanalysis and definitions, market analysis, mediaselection, ad impact, tactical planning, digital media in all forms. consumer journey and outstanding media solutions
Assessment and permitted materials
Teilleistungen: mündliche Mitarbeit, schriftliche Übungen und Endpräsentation basierend auf Briefing und selektierter Marke. Endpräsentation wird für Endnote übergewichtet (60%); Um positiv abzuschließen: Teilnahme an allen Einheiten, Abgabe aller Übungen und positive Note für Endpräsentation
Minimum requirements and assessment criteria
Understanding of the mediaplanningprocess, interpretion of mediaplans, generation of consumerinsights and creation of outstanding media solutions
Group 9
max. 30 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 10.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 17.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 24.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 31.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 07.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 14.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 21.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 28.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 05.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 12.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 09.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 16.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 23.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Monday 30.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Information
Examination topics
Reading list
Ad Age, creative review, Wired Magazine.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:38
Interesse für Werbung und Kenntnisse über den österreichischen - und im besten Falll - internationalen Werbemarkt.
Gearbeitet wird großteils in Gruppen, Vorbereitung zwischen den Einheiten, Präsentationen im Plenum. Fallweise auch externe Gäste mit konkreten Aufgabenstellungen.