Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
220091 VO VERBE: VO AGMAN Agency Management (2019W)
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Details
Language: German
Examination dates
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 24.10. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Thursday 07.11. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Thursday 21.11. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Thursday 28.11. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Thursday 05.12. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Thursday 09.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
- Thursday 23.01. 13:15 - 16:15 Seminarraum 4, Währinger Straße 29 1.UG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Schriftliche Prüfung in Form von Abschlussarbeit zu einem der beiden Themen (6 bis 8 Seiten Text A4, Einzelarbeit, Schwerpunkt auf eigene Überlegungen)
Minimum requirements and assessment criteria
Abschlussarbeit (=Hauptkriterium für Benotung); Bonuspunkte im Zuge Gruppenübungen und persönliche MitarbeitAufteilung: Mitarbeit 20%, Gruppenübungen 30%, Abschlussarbeit 50%
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:21
I: „Unsere“ Agentur
Identität und Leitbild
Positionierung und Leistungsspektrum
Organisation
Kundenbetreuung
MarktkommunikationII. New Business (NB)
NB-Strategie
NB-Instrumente
NB-Opportunities
Networking
PitchIII. Kundenmanagement
„Der Kunde“
Kundenberatung versus Kundenführung
Projektmanagement
Qualitätsmanagement
Fehlermanagement
Kundenzufriedenheit
Kodizes und GuidelinesIV. Peoplemanagement
Mitarbeiter-Struktur
Jobprofile
Recruiting
Talent-Planning
AgenturkulturV. Agenturfinanzen
Umsatz versus Profit
Honorarmodelle
Stundensätze
Overservicing minimieren
Ertrag maximierenMethoden
Vortrag inkl. offener Diskussion; Gruppenarbeiten inkl. mündlicher Präsentationen