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230018 WS Diagnosis of Society: Gender Norm(ality) between Claims for Equality and Persistent Differences (2023S)
Zwischen Gleichstellungsanspruch und anhaltender Ungleichheit
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 02.02.2023 10:00 to Tu 21.02.2023 10:00
- Registration is open from Fr 24.02.2023 10:00 to Mo 27.02.2023 10:00
- Deregistration possible until Mo 20.03.2023 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Update 30.05.2023: die für 31.05.2023 geplante Einheit muss leider entfallen
- Wednesday 01.03. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 08.03. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 15.03. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 22.03. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 29.03. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 19.04. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 26.04. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 03.05. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 10.05. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 17.05. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 24.05. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 07.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 14.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 21.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Wednesday 28.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
written final exam; 4 questions (out of a list of 6) have to be answered in text form (short essay)
Minimum requirements and assessment criteria
Basic understanding of scientific analysis of the impact of organisationd on health of different groups (specific determinants and processes); understanding of the conceptual basis of health promotion interventions in organisational settings; knowledge about practical application and scientific contributions to health promotion in specific organisational settings (workplace, hospitals, schools etc.). This includes needs assessment, development, implementation and evaluation of specific interventions.
Examination topics
Content of the lectures (will be available on the web), basic and selected specific scientific literature
Reading list
Gill, R., 2007: Postfeminist media culture: Elements of a sensibility. European Journal of Cultural Studies 10: 147166.Henninger, A. und U. Birsl, 2020: Antifeminismen: ’Krisen’-Diskurse mit gesellschaftsspaltendem Potential?, Bielefeld: Transcript.Herrmann, S.K., 2015: Politischer Antagonismus und sprachliche Gewalt. S. 260 in: Anti-Genderismus: Sexualität und Geschlecht als Schauplätze aktueller politischer Auseinandersetzungen, Bielefeld: Transcript.Lykke, N., 2013: Feministischer Postkonstruktionismus. Bd. Band 2, S. 3647 in: Critical Matter: Diskussionen eines neuen Materialismus, Münster: Edition Assemblage.Weiss, A., 2014: Systemfehler: Spaltungsrhetorik als Entpolitisierung der Ungleichheit., Wien: Verlag des Österreichischen Gewerkschaftsbundes.Wetterer, A. (Hg.), 2008: Geschlechterwissen und soziale Praxis: theoretische Zugänge, empirische Erträge., Königstein/Taunus: U. Helmer.Wetterer, A., 2009: Gleichstellungspolitik im Spannungsfeld unterschiedlicher Spielarten von Geschlechterwissen. GENDER4560.Wimbauer, C., M. Motakef und J. Teschlade, 2015: Prekäre Selbstverständlichkeiten: Neun prekarisierungstheoretische Thesen zu Diskursen gegen Gleichstellungspolitik und Geschlechterforschung. S. 4158 in: Anti-Genderismus: Sexualität und Geschlecht als Schauplätze aktueller politischer Auseinandersetzungen, Bielefeld: transcript.Weitere Literatur wird in der Lehrveranstaltung bekanntgegeben.
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in 505: BA T2 Workshop Gesellschaftsdiagnosen
Last modified: Tu 30.05.2023 11:47
The lecture will focus on settings like workplace, but also human service organizations like hospitals, schools, aged-care residencies etc.
The lecturer has a vast range of experience in research, development and evaluation on the settings approach in different organizational settings, but also students of the Master Program who are writing their thesis in this area are invited to contribute their research project.Inputs and discussions will include the following issues:
- theoretical and empirical knowledge on impacts of organizations on health
- concepts of health and health promotion
- basic strategies for health promotion interventions in organizational settings, examples from schools, business companies, hospitals and long-term care facilities
- Research on the settings approach: Type and function of research (needs assessment, diagnosis, evaluation, impact analysis, action research etc.), design and methods