Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
230505 VO+SE Sociology of Media (2007S)
LE+SE: Sociology of Media
Continuous assessment of course work
Labels
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 05.03. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 19.03. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 26.03. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 16.04. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 23.04. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 30.04. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 07.05. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 14.05. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 21.05. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 04.06. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 11.06. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 18.06. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
- Monday 25.06. 16:45 - 19:15 Inst. f. Soziologie, Seminarraum 1, Rooseveltplatz 2, 1.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:39
VO (1 SWS): Einführung in zentrale Begriffe, Mediengeschichte und mediensoziologische Ansätze.
SE (2 SWS): Aufbauend auf der VO Kleingruppenarbeit: Identifizierung eines mediensoziologischen Problems und Auseinandersetzung damit anhand der Lektüre und Diskussion klassischer und zeitgenössischer Texte sowie des Weiteren durch bestehende empirische Forschung oder der Analyse eines Fallbeispiels.Literatur: Durham, G.; Meenakshi; Kellner, D. M. (Ed.) (2006): Media and Cultural Studies. Oxford: Blackwell
Hesmondhalgh, D. (2002): The Cultural Industries. London: Sage
Neumann-Braun, K.; Müller-Doom, S. (Hg.) (2000): Medien- und Kommunikationssoziologie. Weinheim u. München: Juventa
Pias, C. et al. (Hg.) (2004): Kursbuch Medienkultur. Stuttgart: DVA
Smudits, A. (2002): Mediamorphosen des Kulturschaffens: Kunst und Kommunikationstechnologien im Wandel. Wien: Braumüller