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240110 SE Research Seminar (2021W)
Continuous assessment of course work
Labels
REMOTE
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 29.09.2021 12:50 to Th 30.09.2021 13:00
- Deregistration possible until Su 31.10.2021 09:00
Details
Language: German
Lecturers
Classes
Die Lehre wird digital abgehalten:
SA 23.10.2021 / 10.00-15.00
SA 30.10.2021 / 10.00-15.00
SA 13.11.2021 / 10.00-15.00
SA 20.11.2021 / 10.00-15.00
SA 27.11.2021 / 10.00-15.00
SA 04.12.2021 / 10.00-15.00
SA 11.12.2021 / 10.00-15.00
SA 18.12.2021 / 10.00-15.00
SA 08.01.2022 / 10.00-15.00
SA 15.01.2022 / 10.00-15.00
SA 22.01.2022 / 10.00-15.00
SA 29.01.2022 / 10.00-15.00
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
active participation, presentation, contribution to discussions, short exposé/handout / toolkit.
Minimum requirements and assessment criteria
active participation, contribution to discussions: 50 out of 100 points
presentation, short exposé/handout: 25 out of 100 points
toolkit: 25 out of 100 points
presentation, short exposé/handout: 25 out of 100 points
toolkit: 25 out of 100 points
Examination topics
active participation, presentation, contribution to discussions, short exposé/handout / toolkit
Reading list
see moodle
Association in the course directory
Last modified: Mo 29.11.2021 12:09
Zentrale Fragen gender-reflexiver (Forschungs-)Praxis sollen auf dieser Basis anhand konkreter Projektvorhaben exemplarisch reflektiert und Erkenntnisse konkret anwendbar gemacht werden.
Der Fokus der gemeinsamen Arbeit richtet sich sowohl auf die theoretische und methodische als auch auf die praktische Auseinandersetzung mit Forschungs- und anderen Projektarbeitsprozessen, deren Grundlagen, Bedingungen und Konsequenzen. Der konkreten Formulierung und Begründung von Forschungsfragen sowie der Kommunikation und Vermittlung der Forschungsanliegen und Projektziele wird ebenso Aufmerksamkeit gewidmet wie interdisziplinärer Auseinandersetzung und Kooperation sowie Techniken der Strukturierung, Motivierung und des Ressourcenmanagments bei der Umsetzung von Forschungs-/Projektvorhaben in der Praxis.