Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
240209 SE Care: Constriction, reproduction and dissolvement of meaningful relations (P4) (2013S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2013 00:01 to Mo 25.02.2013 12:00
- Deregistration possible until Su 17.03.2013 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 04.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 18.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 08.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 15.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 22.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 29.04. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 06.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 13.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 27.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 03.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 10.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 17.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
- Monday 24.06. 15:00 - 16:30 Hörsaal C, NIG 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40
Diese Erkenntnisse zur Bedeutung von Care in der prozessualen Konstruktion bedeutsamer Bindung bleiben jedoch meist auf Verwandtschaft beschränkt. So geraten einerseits andere Bindungen, aber auch Prozesse der Auflösung von Bindung aus dem Blick. In diesem Seminar soll daher der Blick aus Care breiter gefasst werden und Praktiken in verschiedenen Bindungen in den Blick nehmen. Das Seminar vermittelt einen Überblick zur Begriffsentwicklung und zentrale Themen im Zusammenhang von care. Anhand der gemeinsamen Lektüre ethnographische Fallstudien soll gefragt werden: Wie entstehen durch Care bedeutsame Bindungen? Wie werden diese Bindungen durch Care reproduziert? Aber auch: Unter welchen Umständen lösen sie sich auf?