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240504 PR Ethnography of the Sierra Norte de Puebla, Mexico (P1) (2022S)
Continuous assessment of course work
Labels
Diese LV kann nur gemeinsam mit SE 240507 (5 ECTS) besucht werden und Sie müssen sich für beide Veranstaltungen anmelden.Anwesenheitspflicht in der ersten Einheit!Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
Plagiierte oder erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis). Es kommt die Plagiatssoftware (‘Turnitin') zum Einsatz.
Plagiierte oder erschlichene Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis). Es kommt die Plagiatssoftware (‘Turnitin') zum Einsatz.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.02.2022 00:01 to Mo 21.02.2022 23:59
- Deregistration possible until Mo 14.03.2022 23:59
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
If possible, the course is to be conducted in presence. Due to the respective applicable distance regulations and other measures, adjustments may be made.
- Wednesday 02.03. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 09.03. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 16.03. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 23.03. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 30.03. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 06.04. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 18.05. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 25.05. 13:15 - 16:30 Sitzungs-/Prüfungszimmer, NIG 4. Stock
- Wednesday 01.06. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 08.06. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 15.06. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 22.06. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
- Wednesday 29.06. 13:15 - 16:30 Seminarraum A, NIG 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Erfolgreiche Teilnahme am Feldpraktikum (Feldnotizen)
AbschlussarbeitEs sind keinerlei Hilfmittel erlaubt.
AbschlussarbeitEs sind keinerlei Hilfmittel erlaubt.
Minimum requirements and assessment criteria
Erfolgreiche Teilnahme am Feldpraktikum (Feldnotizen) (70%
Abschlussarbeit (30%)100 bis 91 Punkte: sehr gut; 90 bis 81 Punkte: gut; 80 bis 75 Punkte: befriedigend; 74 bis 51 Punkte: genügend
Abschlussarbeit (30%)100 bis 91 Punkte: sehr gut; 90 bis 81 Punkte: gut; 80 bis 75 Punkte: befriedigend; 74 bis 51 Punkte: genügend
Examination topics
Siehe oben
Reading list
Bernard, H. Russel. 20115. Research Methods in Anthropology. Qualitative and Quantitative Approaches. Lanham et al.: Altamira Press.
Narayan, Kirin. 1993. How Native Is a “Native” Anthropologist? In: American Anthropologist 95 (3): 671-686.
Sandoval, Chela. 1999. Methodology of the Oppressed. Theory Out of Bounds Vol. 18. Minneapolis, London: University of Minnesota Press.
Smith, Linda Tuhiwai. 20122 [1999]. Decolonizing Methodologies: Research and Indigenous Peoples. Dunedin: Otago University Press.
Stoetzler, Marcel and Nira Yuval-Davis. 2002. Standpoint Theory, Situated Knowledge and the Situated Imagination. In: Feminist Theory 3 (3): 315-333.
Tomaselli, Keyan G., Lauren Dyll, and Michael Francis. 2008. “Self” and “Other”: Auto-Reflexive and Indigenous Ethnography. In: Denzin, Norman K., Yvonna S. Lincoln, and Linda Tuhiwai Smith (eds.). Handbook of Critical and Indigenous Methodologies. Los Angeles: Sage
Narayan, Kirin. 1993. How Native Is a “Native” Anthropologist? In: American Anthropologist 95 (3): 671-686.
Sandoval, Chela. 1999. Methodology of the Oppressed. Theory Out of Bounds Vol. 18. Minneapolis, London: University of Minnesota Press.
Smith, Linda Tuhiwai. 20122 [1999]. Decolonizing Methodologies: Research and Indigenous Peoples. Dunedin: Otago University Press.
Stoetzler, Marcel and Nira Yuval-Davis. 2002. Standpoint Theory, Situated Knowledge and the Situated Imagination. In: Feminist Theory 3 (3): 315-333.
Tomaselli, Keyan G., Lauren Dyll, and Michael Francis. 2008. “Self” and “Other”: Auto-Reflexive and Indigenous Ethnography. In: Denzin, Norman K., Yvonna S. Lincoln, and Linda Tuhiwai Smith (eds.). Handbook of Critical and Indigenous Methodologies. Los Angeles: Sage
Association in the course directory
Last modified: Th 03.03.2022 16:09
Sollte die Reise nach Mexiko tatsächlich stattfinden, ist die Teilnahme nur für jene Studierenden möglich, die eines der Vorbereitungsseminare in den beiden vorangegangenen Wintersemestern erfolgreich absolviert haben.