Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
250060 SE Seminar on mathematics education (2015S)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 01.02.2015 00:00 to Su 15.02.2015 23:59
- Deregistration possible until Su 08.03.2015 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 24 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 03.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 10.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 17.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 24.03. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 14.04. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 21.04. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 28.04. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 05.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 12.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 19.05. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 02.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 09.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 16.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 23.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 30.06. 14:30 - 16:00 Seminarraum 9 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Aims, contents and method of the course
Modellierungsaufgaben in Mathematik. Bevor man Modellierungsaufgaben in der Schule unterrichtet, soll man natürlich selbst einmal Erfahrungen im Modellieren gesammelt haben. Dieses Seminar bietet eine Gelegenheit dazu.
Assessment and permitted materials
Schriftliche Ausarbeitung der Lösung der Modellierungsaufgabe (in Gruppen), Vorträge, Teilnahme am Modellierungstag in einer Schule
Minimum requirements and assessment criteria
Die Studierenden sollen eigene Erfahrungen im selbständigen Modellieren sammeln, eine wichtige und notwendige Voraussetzung, selber Modellieren in der Schule später zu unterrichten. Auch erste Erfahrungen im Unterrichten von Modellierungsaufgaben sollen gemacht werden. Die Studierenden sollen einen Modellierungstag in einer Schule gestalten.
Examination topics
Die Studierenden sollen in Gruppen das ganze Semester an einer Modellierungsaufgabe arbeiten, in den Seminarsitzungen und auch außerhalb. In den Seminarsitzungen sollen die Gruppen immer wieder kurze Berichte geben (Stand der Dinge). Zum Schluss natürlich ein umfangreicher schriftlicher Bericht über den Verlauf im ganzen Semester und ein abschließender Vortrag pro Gruppe.
Group 2
ATTENTION! If you want to take part in this course, you have to register for it from February 1 to February 15 at UNIVIS! Without registration you can not participate in this course! The order of registration is not important for acceptance into the course. Should there be more applicants than available places, the places will be assigned randomly. Students who have officially finished the first part of the mathematics teaching curriculum will have preference! Non-accepted students will be put on a waiting list. If an accepted student does not appear at the preparatory meeting, he/she will be deleted from the list of participants, and the free spaces will given to the attending students from the waiting list, so it is important that you come to the preparatory meeting on time! (Tuesday March 3, 2015, 10:00, Seminar room 8, Oskar-Morgenstern-Platz 1, 2nd floor)!
max. 24 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 03.03. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 10.03. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 17.03. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 24.03. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 14.04. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 21.04. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 28.04. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 05.05. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 12.05. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 19.05. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 02.06. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 09.06. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 16.06. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 23.06. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Tuesday 30.06. 10:00 - 11:30 Seminarraum 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Aims, contents and method of the course
In this course we want to discuss about articles in recent educational journals and books as well as talks from several mathematics education conferences. Moodle will be used as E-Learning platform.
Assessment and permitted materials
The assessment is comprised of:
*) presentation
*) written summary of the presentation
*) regular participation in discussions
*) presentation
*) written summary of the presentation
*) regular participation in discussions
Minimum requirements and assessment criteria
Getting to know current developments in mathematics education, assessing and improving one's own presentation, being able to give objective and constructive feedback to the presentations.
Examination topics
Student presentation; discussion, reflection and feedback about content and performance of the presentation.
Group 3
max. 24 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Deutsch
- Thursday 05.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 19.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 26.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 16.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 23.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 30.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 07.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 21.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 28.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 11.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 18.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Thursday 25.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 12 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Aims, contents and method of the course
Fachdidaktische Analyse verschiedener Unterrichtseinstiege in dasselbe Thema
Assessment and permitted materials
Vortrag und dessen Schriftfassung als Seminararbeit
Examination topics
Vortrag mit Diskussion
Information
Reading list
Association in the course directory
LAD
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40