Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

250068 SE Seminar on planning teaching units (2012W)

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 25 - Mathematik
Continuous assessment of course work

ACHTUNG! FÜR DIESE LEHRVERANSTALTUNG IST EINE VORANMELDUNG ERFORDERLICH! Wenn Sie an dieser Lehrveranstaltung teilnehmen möchten, schreiben Sie unbedingt eine email an den Lehrveranstaltungsleiter (andreas.ulovec@univie.ac.at) bis spätestens 30. September 2012. Ohne Voranmeldung können Sie nicht an der Lehrveranstaltung teilnehmen, da nur eine begrenzte Anzahl Studierender aufgenommen werden kann. Nach Erreichen dieser Zahl ist eine Voranmeldung nur mehr auf Warteliste möglich. Falls bei der Vorbesprechung jemand mit Voranmeldung nicht erscheint, wird dieseR Studierende von der Liste der TeilnehmerInnen gestrichen und die dadurch freiwerdenden Plätze der Reihe nach aus der Warteliste ergänzt. Kommen Sie bitte also unbedingt pünktlich zur Vorbesprechung (Dienstag 02.10.2012, 08:15 Uhr, Seminarraum D 1.03)!

Details

Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 02.10. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 09.10. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 16.10. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 23.10. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 30.10. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 06.11. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 13.11. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 20.11. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 27.11. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 04.12. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 11.12. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 18.12. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 08.01. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 15.01. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 22.01. 08:15 - 09:45 Seminarraum
  • Tuesday 29.01. 08:15 - 09:45 Seminarraum

Information

Aims, contents and method of the course

In this course several teaching methods are going to be tried out. Three to four topics are going to be provided (or chosen by the students), each topic should be taught using several teaching methods (e.g. exposition, group work, peer teaching, ...). The presenting student is going to have the role of the teacher, while the other students are the "school class". This is followed by a discussion about the teaching unit and the chosen teaching method.

Assessment and permitted materials

Presentation, presence, active involvement in discussions, written lecture preparations.

Minimum requirements and assessment criteria

Learning and trying several teaching methods, aquiring competences to choose suitable teaching methods to given topics.

Examination topics

Presentations of students, discussion.

Reading list

Ulovec, A. et al.(2007): Motivating and Exciting Methods in Mathematics and Science (online abrufbar unter http://www.motivatememathsscience.eu/results/Glossary.pdf)

Association in the course directory

LAD

Last modified: Mo 07.09.2020 15:40