Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
250092 PS Introductory seminar Problem solving (2009S)
Continuous assessment of course work
Labels
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 09.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 16.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 23.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 30.03. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 20.04. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 27.04. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 04.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 11.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 18.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 25.05. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 08.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 15.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 22.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
- Monday 29.06. 15:00 - 17:00 Seminarraum
Information
Aims, contents and method of the course
Autonomous problem solving processes, heuristic strategies
Assessment and permitted materials
Aktive Teilnahme an der Lehrveranstaltung, Ausarbeitung und Präsentation von Lösungen.
Minimum requirements and assessment criteria
Students should get experiences in solving problems and reflecting on problem solving processes.
Examination topics
Talks and presentations by students, problem solving activities, discussions
Reading list
Bruder, R. (1992): Problemlösen lernen -- aber wie? Ein altes, aber nicht befriedigend gelöstes Thema? Mathematik lehren, Heft 52 (Juni 1992), 6-12Haas, N. (2000): Das Extremalprinzip als Element mathematischer Denk- und Problemlöseprozesse. Franzbecker, Hildesheim.Pólya, G.: /Vom Lösen mathematischer Aufgaben. //Einsicht und Entdeckung, Lernen und Lehren/. 2 Bände: Birkhäuser Verlag: Basel; Stuttgart 1966 bzw. 1967
Association in the course directory
LA
Last modified: Mo 07.09.2020 15:40