Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
251289 VU C.1 Statistics (2022S)
Intensiv-ULG #8
Continuous assessment of course work
Labels
This is a fee-based continuous education and training programme/certificate course offered by the Postgraduate Center. Please note that you must be admitted to a continuing education and training programme/certificate course to participate. For further information regarding Continuing Education Master Programs, Continuing Education Programs and Certificate Courses, please visit: https://www.postgraduatecenter.at/en/
Details
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Schriftliche Prüfung (40 min)
- 5 MC Fragen (Skalenniveaus)
- 1 Frage zu Hypothesen (Formulierung von Null- und Alternativhypothesen)
- 1 allgemeine Frage
- 1 Frage zu einem Studiendesign (mit Unterpunkten a,b,c).Mündliche Mitarbeit.
- 5 MC Fragen (Skalenniveaus)
- 1 Frage zu Hypothesen (Formulierung von Null- und Alternativhypothesen)
- 1 allgemeine Frage
- 1 Frage zu einem Studiendesign (mit Unterpunkten a,b,c).Mündliche Mitarbeit.
Minimum requirements and assessment criteria
Für das Bestehen der Lehrveranstaltung sind mindestens 50% der erreichbaren Höchstpunktzahl erforderlich. Folgender Notenschlüssel wird verwendet:
< 50% = 5
50 - 70% = 4
70 - 80% = 3
80 - 90% = 2
90 - 100% = 1
< 50% = 5
50 - 70% = 4
70 - 80% = 3
80 - 90% = 2
90 - 100% = 1
Examination topics
Die in der Lehrveranstaltung behandelten Themen (Vorlesungsfolien und weitere Informationen werden auf Moodle bereitgestellt).
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Th 16.02.2023 00:06
- Bedeutung der Statistik für die Psychotherapie
- Beschreibung von Daten: Aufbereitung und Darstellung von Daten mittels Tabellen, Grafiken und statistischen Kenngrößen (Deskriptivstatistik)
- Variablenarten und Skalenniveaus
- Schließen von einer Stichprobe auf die Population, Logik der Hypothesentestung, die Normalverteilung und Konfidenzintervalle (Inferenzstatistik)