Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
260157 SE Assignment for developing student competences in the physics classroom (2015S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 09.02.2015 08:00 to We 25.02.2015 23:00
- Deregistration possible until Su 22.03.2015 23:00
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Vorbesprechung und Beginn: 09.03.15
Anmeldung über Univis von Mo 09.02.15 08:00 Uhr bis Mi 25.02.15 23:00 Uhr, abmelden bis So 22.03.15 23:00 Uhr.- Monday 09.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Monday 23.03. 16:45 - 18:15 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Monday 13.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Monday 27.04. 16:45 - 18:15 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Monday 11.05. 16:45 - 18:15 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Monday 01.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
- Monday 15.06. 16:45 - 18:15 Seminarraum Physik Sensengasse 8 EG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Portfolio
Minimum requirements and assessment criteria
Unterschiede zwischen kompetenzorientiertem und traditionellem Unterricht kennen und in Planungen umsetzen können
Aufgaben nach Arten und Handlungsdimensionen sowie Anforderungsniveaus differenzieren und erstellen können
Aufgaben nach Arten und Handlungsdimensionen sowie Anforderungsniveaus differenzieren und erstellen können
Examination topics
Impulsvortrag, Gruppenarbeit
Reading list
Wird in der LV bekannt gegeben.
Association in the course directory
LA-Ph131b, LA-Ph232, LA-Ph233, La-Ph 71 fW
Last modified: Mo 07.09.2020 15:41
Bildungsstandards und Kompetenzmodell
Lehr- Lernmodelle von Unterricht
Kompetenzen diagnostizieren und fördern
Arten von Aufgaben (Diagnose, Förderung, Lernen, Leisten)
Anforderung an die verschiedenen Aufgaben