Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
267022 SE Gifted Education in Physics Education (2022S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.02.2022 08:00 to Th 24.02.2022 12:00
- Deregistration possible until Fr 25.03.2022 23:59
Details
max. 16 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die Lehrveranstaltung wird geblockt und in Präsenz abgehalten.
- Friday 04.03. 18:00 - 20:15 Schulversuchspraktikum 3; Porzellangasse 4, Zwischengeschoß ZG10
- Friday 18.03. 18:00 - 20:15 Schulversuchspraktikum 3; Porzellangasse 4, Zwischengeschoß ZG10
- Wednesday 20.04. 18:00 - 20:15 Schulversuchspraktikum 3; Porzellangasse 4, Zwischengeschoß ZG10
- Friday 17.06. 18:00 - 20:15 Schulversuchspraktikum 3; Porzellangasse 4, Zwischengeschoß ZG10
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Aktive Mitarbeit, schriftliche Ausarbeitungen von im SE gestellten Aufgaben (40 %);
Erstellung, Evaluation und Präsentation von Aufgabenstellungen (30 %);
Seminararbeit (30 %)
Erstellung, Evaluation und Präsentation von Aufgabenstellungen (30 %);
Seminararbeit (30 %)
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit: mindestens 80 % der Seminarzeit
Ab 60 % der erreichbaren Punkte folgt eine positive Beurteilung; > 70 % ... Befriedigend; > 80 % ... Gut; > 90 % Sehr gut
Ab 60 % der erreichbaren Punkte folgt eine positive Beurteilung; > 70 % ... Befriedigend; > 80 % ... Gut; > 90 % Sehr gut
Examination topics
Reading list
Wird in der LV bekannt gegeben.
Association in the course directory
UF MA PHYS 02a, UF MA PHYS 02b
Last modified: Th 03.03.2022 15:48
Erarbeitung und Umsetzung von experimentellen und theoretischen Aufgabenstellungen, die begabungsfördernd eingesetzt werden können;
Evaluation der Aufgabenstellungen mit Schüler/innen des Schüler/innen-Forschungszentrums Wien