Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
267123 SE Introduction to Physics Education (2018W)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.09.2018 08:00 to Tu 25.09.2018 23:59
- Deregistration possible until Su 21.10.2018 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes
Vorbesprechung: 08.10.18, 14:00 Uhr, Seminarraum AECCs, Porzellangasse 4, Stiege 2, 3. Stock.
Mo 14:00-15:30 Uhr; Seminarraum AECCs, Porzellangasse 4, Stiege 2, 3. Stock.Group 2
max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes
Vorbesprechung: 09.10.18, 12:15 Uhr, Seminarraum AECCs, Porzellangasse 4, Stiege 2, 3. Stock.
Di 12:15-13:45 Uhr; Seminarraum AECCs, Porzellangasse 4, Stiege 2, 3. Stock.Information
Aims, contents and method of the course
Studierende erwerben erste physikdidaktische Kompetenzen insbesondere im Bereich von Zielsetzungen des Physikunterrichts, Schülervorstellungen und Interesse.
Assessment and permitted materials
Aktive Mitarbeit, Schriftliche Ausarbeitungen von im SE gestellten Aufgaben, Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
50% der erreichbaren Punkte.
Examination topics
s.o.
Reading list
Wiesner, H. et al. (2011). Physikdidaktik Kompakt. Hallbergmoos: Aulis.
Schecker, H. et al. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Springer.
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Schecker, H. et al. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Springer.
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Association in the course directory
UF PHYS 12, LA-Ph131a und b Fachdidaktische Vertiefung der Physik, Teil 1, Pflichtlehrveranstaltung für den ersten Studienabschnitt; LA-Ph71 fW
Last modified: Fr 05.10.2018 10:28