Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
267123 SE Introduction to Physics Education (2019S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 04.02.2019 08:00 to Mo 25.02.2019 07:00
- Deregistration possible until Th 21.03.2019 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Vorbesprechung: 05.03.19, 12:15 Uhr, Seminarraum 5, Porzellangasse 4, Stiege 2, 3. Stock
Di 12:15-13:45 Uhr, Seminarraum 5, Porzellangasse 4, Stiege 2, 3. StockInformation
Aims, contents and method of the course
Studierende erwerben erste physikdidaktische Kompetenzen insbesondere im Bereich von Zielsetzungen des Physikunterrichts, Schülervorstellungen und Interesse.
Assessment and permitted materials
Aktive Mitarbeit, Schriftliche Ausarbeitungen von im SE gestellten Aufgaben, Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
60% der erreichbaren Punkte.
Examination topics
s.o.
Reading list
Wiesner, H. et al. (2011). Physikdidaktik Kompakt. Hallbergmoos: Aulis.
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2001). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Association in the course directory
UF PHYS 12
Last modified: Mo 04.03.2019 16:48