Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
267123 SE Introduction to Physics Education (2022S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.02.2022 08:00 to Th 24.02.2022 12:00
- Deregistration possible until Fr 25.03.2022 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Di 14:00-15:30 Uhr, SR 5, AECC, Porzellangasse 4, 3. Stock
Beginn: 08.03.22; Ende: 21.06.22
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Aktive Mitarbeit, Schriftliche Ausarbeitungen von im SE gestellten Aufgaben, Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit, aktive Mitarbeit im Seminar (25%), Hausübungen (25%), Seminararbeit (50%).Sehr gut: >91%
Gut: 90% bis 81%
Befriedigend 80% bis 71%
Genügend 70% bis 61%
Nicht genügend ab 60 %
Gut: 90% bis 81%
Befriedigend 80% bis 71%
Genügend 70% bis 61%
Nicht genügend ab 60 %
Examination topics
Anwendung der Inhalte der jeweiligen LV auf konkrete Inhalte.
Reading list
Wiesner, H. et al. (2011). Physikdidaktik Kompakt. Hallbergmoos: Aulis.
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2021). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2021). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Association in the course directory
UF PHYS 12
Last modified: Mo 07.03.2022 14:49
Dabei werden Vorträge und Gruppenarbeiten eingesetzt.