Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

267123 SE Introduction to Physics Education (2022S)

2.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 26 - Physik
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes

Di 14:00-15:30 Uhr, SR 5, AECC, Porzellangasse 4, 3. Stock
Beginn: 08.03.22; Ende: 21.06.22


Information

Aims, contents and method of the course

Studierende erwerben erste physikdidaktische Kompetenzen insbesondere im Bereich von Zielsetzungen des Physikunterrichts, Schülervorstellungen und Interesse.
Dabei werden Vorträge und Gruppenarbeiten eingesetzt.

Assessment and permitted materials

Aktive Mitarbeit, Schriftliche Ausarbeitungen von im SE gestellten Aufgaben, Seminararbeit

Minimum requirements and assessment criteria

Anwesenheit, aktive Mitarbeit im Seminar (25%), Hausübungen (25%), Seminararbeit (50%).

Sehr gut: >91%
Gut: 90% bis 81%
Befriedigend 80% bis 71%
Genügend 70% bis 61%
Nicht genügend ab 60 %

Examination topics

Anwendung der Inhalte der jeweiligen LV auf konkrete Inhalte.

Reading list

Wiesner, H. et al. (2011). Physikdidaktik Kompakt. Hallbergmoos: Aulis.
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2021). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag

Association in the course directory

UF PHYS 12

Last modified: Mo 07.03.2022 14:49