Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
267123 SE Introduction to Physics Education (2022W)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.09.2022 08:00 to Mo 26.09.2022 07:00
- Deregistration possible until Fr 21.10.2022 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes
Mo 14:00-15:30 Uhr, SR 5, 3. Stock, Porzellangasse 4, 1090 Wien.
Beginn: 10.10.22; Ende: 23.01.23
Group 2
max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes
Di 14:00-15:30 Uhr, SR 5, 3. Stock, Porzellangasse 4, 1090 Wien.
Beginn: 11.10.22; Ende: 24.01.23
Information
Aims, contents and method of the course
Students get first insights into physics education competencies, esp. scientific literacy, students conceptions and interest.
Assessment and permitted materials
Active participation, written homework, seminar thesis
Minimum requirements and assessment criteria
Attendance, active participation (25%), homework (25%), seminar thesis (50%).Sehr gut: >91%
Gut: 90% bis 81%
Befriedigend 80% bis 71%
Genügend 70% bis 61%
Nicht genügend ab 60 %
Gut: 90% bis 81%
Befriedigend 80% bis 71%
Genügend 70% bis 61%
Nicht genügend ab 60 %
Examination topics
Using physics education knowledge in concrete situations
Reading list
Hopf et al. (2022). Physikdidaktik Kompakt. Aulis.
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2021). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2021). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Association in the course directory
UF PHYS 12
Last modified: Fr 07.10.2022 08:49