Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

267123 SE Introduction to Physics Education (2023W)

2.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 26 - Physik
Continuous assessment of course work

Summary

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Registration information is available for each group.

Groups

Group 1

max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

SR 5, Porzellangasse 4, 3. Stock

  • Monday 02.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 09.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 16.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 23.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 30.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 06.11. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 13.11. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 20.11. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 27.11. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 04.12. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 11.12. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 08.01. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 15.01. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Monday 22.01. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details

Reading list

Hopf et al. (2022). Physikdidaktik Kompakt. Aulis.
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2021). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag

Group 2

max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

SR 5, Porzellangasse 4, 3. Stock

  • Tuesday 03.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 10.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 17.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 24.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 31.10. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 07.11. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 14.11. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 21.11. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 28.11. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 05.12. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 12.12. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 09.01. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 16.01. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
  • Tuesday 23.01. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details

Reading list

Wiesner, H. et al. (2011). Physikdidaktik Kompakt. Hallbergmoos: Aulis.Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer SpektrumMikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen ScriptorHäußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPNKircher, E. et al. (2021). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag

Information

Aims, contents and method of the course

Students get first insights into physics education competencies, esp. scientific literacy, students conceptions and interest.

Assessment and permitted materials

Active participation, written homework, seminar thesis

Minimum requirements and assessment criteria

Attendance, active participation (25%), homework (25%), seminar thesis (50%).

Sehr gut: >91%
Gut: 90% bis 81%
Befriedigend 80% bis 71%
Genügend 70% bis 61%
Nicht genügend ab 60 %

Examination topics

Using physics education knowledge in concrete situations

Association in the course directory

UF PHYS 12

Last modified: Mo 02.10.2023 10:28