Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
267123 SE Introduction to Physics Education (2024S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.02.2024 08:00 to Tu 27.02.2024 07:00
- Deregistration possible until Fr 22.03.2024 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
SR 5, Porzellangasse 4, 3. Stock
- Monday 04.03. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 11.03. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 18.03. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 08.04. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 15.04. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 22.04. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 29.04. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 06.05. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 13.05. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 27.05. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 03.06. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 10.06. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 17.06. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
- Monday 24.06. 14:00 - 15:30 Ort in u:find Details
Information
Aims, contents and method of the course
Students get first insights into physics education competencies, esp. scientific literacy, students conceptions and interest.
Assessment and permitted materials
Active participation, written homework, seminar thesis
Minimum requirements and assessment criteria
Attendance, active participation (25%), homework (25%), seminar thesis (50%).Sehr gut: >91%
Gut: 90% bis 81%
Befriedigend 80% bis 71%
Genügend 70% bis 61%
Nicht genügend ab 60 %
Gut: 90% bis 81%
Befriedigend 80% bis 71%
Genügend 70% bis 61%
Nicht genügend ab 60 %
Examination topics
Using physics education knowledge in concrete situations
Reading list
Hopf et al. (2022). Physikdidaktik Kompakt. Aulis.
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2021). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Schecker, H.; Wilhelm, Th.; Hopf, M. & Duit, R. (2018). Schülervorstellungen und Physikunterricht. Heidelberg: Springer Spektrum
Mikelskis, H. (2006). Physikdidaktik. Berlin: Cornelsen Scriptor
Häußler, P. et. al. (1998). Perspektiven für die Unterrichtspraxis. Kiel: IPN
Kircher, E. et al. (2021). Physikdidaktik. Berlin: Springer-Verlag
Association in the course directory
UF PHYS 12
Last modified: Fr 01.03.2024 10:46