290023 PR Course in practical didactics: a joint university and school project in schoolgeography, group G (2014S)
Continuous assessment of course work
Labels
Vorbesprechungstermin 1: DO 10. April 2014, 15.00-16.30 Uhr, Ort: Konferenzraum Geographie, NIG, 5.OG C0520
Vorbesprechungstermin 2: DO 15. Mai 2014, 15.00-18.00 Uhr, Ort: Konferenzraum Geographie, NIG, 5.OG C0520
Hospitation in der Schule: FR 23. Mai 2014, 11.00-15.00 Uhr
Praktikumstermin: 3. bis 6. Juni 2014
Vorbesprechungstermin 2: DO 15. Mai 2014, 15.00-18.00 Uhr, Ort: Konferenzraum Geographie, NIG, 5.OG C0520
Hospitation in der Schule: FR 23. Mai 2014, 11.00-15.00 Uhr
Praktikumstermin: 3. bis 6. Juni 2014
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 06.02.2014 07:00 to We 19.02.2014 23:00
- Deregistration possible until Sa 15.03.2014 23:00
Details
max. 10 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Content: Due to the objectives of this course students will be tutoring pupils of a secondary school and thus help them accomplishing a project beginning with the creation of a specific theme to the presentation of results.
Assessment and permitted materials
Portfolio
Minimum requirements and assessment criteria
Realisation of a didactic project.
Examination topics
The process of the project will be based on the method of Kilpatrick. This means that not only knowledge and kognitive qualifications are considered to be important objectives but also social abilities. The project process relies on selected didactic concepts among which the constructive approach is considered to be of outstanding importance.
Reading list
Bohl (2005): Prüfen und Bewerten im Offenen Unterricht, 3. Auflage, Beltz Verlag, Basel.
Dickel/Kanwischer (Hrsg.)(2006): TatOrte. LIT Verlag, Berlin.Fridrich (2006): Projektunterricht, Projektartige Unterrichtsformen, In: Sitte/Wohlschlägl (Hrsg.)(2006): Beiträge zur Didaktik des Geographie und Wirtschaftskunde-Unterrichts, Band 16, 4. Auflage, Materialien zur Didaktik der Geographie und Wirtschaftskunde, Wien, S. 365-378.Hitz (2006): Geländearbeit, In: Sitte/Wohlschlägl (Hrsg.)(2006): Beiträge zur Didaktik des Geographie und Wirtschaftskunde-Unterrichts, Band 16, 4. Auflage, Materialien zur Didaktik der Geographie und Wirtschaftskunde, Wien, S.148-156.Kölbl/BMBWZ (Hrsg.)(2001): Grundsatzerlass zum Projektunterricht. Tipps zur Umsetzung, Wien.Steiner/Steiner (2006): Berufsorientierung als verbindliche Übung in der Sekundarstufe I, In: Sitte/Wohlschlägl (Hrsg.)(2006): Beiträge zur Didaktik des Geographie und Wirtschaftskunde-Unterrichts, Band 16, 4. Auflage, Materialien zur Didaktik der Geographie und Wirtschaftskunde, Wien, S. 17-31.
Dickel/Kanwischer (Hrsg.)(2006): TatOrte. LIT Verlag, Berlin.Fridrich (2006): Projektunterricht, Projektartige Unterrichtsformen, In: Sitte/Wohlschlägl (Hrsg.)(2006): Beiträge zur Didaktik des Geographie und Wirtschaftskunde-Unterrichts, Band 16, 4. Auflage, Materialien zur Didaktik der Geographie und Wirtschaftskunde, Wien, S. 365-378.Hitz (2006): Geländearbeit, In: Sitte/Wohlschlägl (Hrsg.)(2006): Beiträge zur Didaktik des Geographie und Wirtschaftskunde-Unterrichts, Band 16, 4. Auflage, Materialien zur Didaktik der Geographie und Wirtschaftskunde, Wien, S.148-156.Kölbl/BMBWZ (Hrsg.)(2001): Grundsatzerlass zum Projektunterricht. Tipps zur Umsetzung, Wien.Steiner/Steiner (2006): Berufsorientierung als verbindliche Übung in der Sekundarstufe I, In: Sitte/Wohlschlägl (Hrsg.)(2006): Beiträge zur Didaktik des Geographie und Wirtschaftskunde-Unterrichts, Band 16, 4. Auflage, Materialien zur Didaktik der Geographie und Wirtschaftskunde, Wien, S. 17-31.
Association in the course directory
(L2-f4)
Last modified: Mo 07.09.2020 15:42