Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
290068 PS Proseminar on subject specific didactics: Didactics of "Geography and Economics" (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
PH-WIEN
In der ersten Einheit besteht Anwesenheitspflicht (bei unentschuldigter Abwesenheit: Abmeldung von der Lehrveranstaltung).
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Sa 10.02.2018 07:00 to Th 22.02.2018 07:00
- Deregistration possible until Th 15.03.2018 07:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Weitere Termine:
Mittwoch, 18.04.2018, 08:45 - 12:05, 1100 Wien, Am Belvedere 1
Mittwoch, 09.05.2018, 08:45 - 12:05, 1050 Wien, Vogelsanggasse 36, Österreichisches Gesellschafts- und Wirtschaftsmuseum
Information
Aims, contents and method of the course
Main aim of this course is reflecting, assessing and creating teaching-/learning-design of Economic Education within the Subject "Geography and Economics"
Assessment and permitted materials
Continuous assessment of course work: active participation and reading of specified references (20%), carrying out of four written work orders (30%), original design, presentation and implementation of teaching-/learning-contents of Economic Education (50%)
Minimum requirements and assessment criteria
Continuous assessment of course work, compulsory attendance (max. 1 course unit absence, i.e. 3 hours), active participation and reading of specified references (20 % of evaluation), carrying out of four written work orders (30 % of evaluation), original design, presentation and implementation of teaching-/learning-contents of Economic Education (50 % of evaluation). Presentation of an elaborated version and submission of a printed version for the lecturer on the day of presentation. Submission of the final version after Feedback on July 2nd, 2017.
Examination topics
Reading list
Fridrich, Christian (2012): Wirtschaftswissen allein ist zu wenig! - oder: Plädoyer für eine lebensweltorientierte ökonomische Bildung im Unterrichtsgegenstand Geographie und Wirtschaftskunde in der Sekundarstufe I. In: GW-Unterricht 125, 21-40.
Web: http://www.gw-unterricht.at/pdf/gwu_125_021_040_fridrich.pdf (08-02-2016)Fridrich, Christian (2013): Durch den Kompetenzdschungel zu einem empirie- und theoriebasierten Kompetenzmodell für die ökonomische Bildung an der Sekundarstufe I. In: Geo Graz 53, 4-9.
Web: http://unipub.uni-graz.at/geograz/periodical/pageview/196805 (08-02-2016)Hedtke, Reinhold (2015): Sozioökonomische Bildung als Innovation durch Tradition. In: GW-Unterricht 140, 18-38.
Web: http://www.gw-unterricht.at/pdf/gwu_140_18_38_hedtke.pdf (08-02-2016)Weitere Literaturangaben siehe Moodle-Plattform.
Web: http://www.gw-unterricht.at/pdf/gwu_125_021_040_fridrich.pdf (08-02-2016)Fridrich, Christian (2013): Durch den Kompetenzdschungel zu einem empirie- und theoriebasierten Kompetenzmodell für die ökonomische Bildung an der Sekundarstufe I. In: Geo Graz 53, 4-9.
Web: http://unipub.uni-graz.at/geograz/periodical/pageview/196805 (08-02-2016)Hedtke, Reinhold (2015): Sozioökonomische Bildung als Innovation durch Tradition. In: GW-Unterricht 140, 18-38.
Web: http://www.gw-unterricht.at/pdf/gwu_140_18_38_hedtke.pdf (08-02-2016)Weitere Literaturangaben siehe Moodle-Plattform.
Association in the course directory
(L2-e5) (BA UF GW 08)
Last modified: We 21.04.2021 13:54