Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
290097 VU Human Resource Management from the Perspective of Didactics and Economics (2024S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 07.02.2024 08:00 to Tu 20.02.2024 08:00
- Deregistration possible until Su 31.03.2024 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Saturday 13.04. 09:00 - 18:00 Seminarraum Geographie NIG 5.OG C0528
- Saturday 08.06. 09:00 - 18:00 Seminarraum Geographie NIG 5.OG C0528
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Fachgespräch (Prüfungsgespräch) (40%)
- 10 bis 15 Minuten Lehrauftritt inkl. Konzept (45 %)
- aktive Beteiligung an den Veranstaltungsterminen (15%)Die VU wird in Form einer prüfungsimmanenten Lehrveranstaltungen abgehalten. Es besteht Anwesenheitspflicht und Sie müssen während des Semesters mehrere mündliche und/oder schriftliche Leistungen erbringen, um positiv beurteilt zu werden.Sind Sie zu einer prüfungsimmanenten Lehrveranstaltung angemeldet, nehmen jedoch nicht teil ohne sich während der Abmeldefrist abzumelden, werden Sie für diese Lehrveranstaltung negativ beurteilt.
- 10 bis 15 Minuten Lehrauftritt inkl. Konzept (45 %)
- aktive Beteiligung an den Veranstaltungsterminen (15%)Die VU wird in Form einer prüfungsimmanenten Lehrveranstaltungen abgehalten. Es besteht Anwesenheitspflicht und Sie müssen während des Semesters mehrere mündliche und/oder schriftliche Leistungen erbringen, um positiv beurteilt zu werden.Sind Sie zu einer prüfungsimmanenten Lehrveranstaltung angemeldet, nehmen jedoch nicht teil ohne sich während der Abmeldefrist abzumelden, werden Sie für diese Lehrveranstaltung negativ beurteilt.
Minimum requirements and assessment criteria
- Regelmäßige Teilnahme – beide Blöcke müssen besucht werden (mindestens 80%)
- Positive Beurteilung aller Teilleistungen
- Positive Beurteilung aller Teilleistungen
Examination topics
The lecturer will give the students an understanding of the topics with a mix of different techniques like ex-cathedra teaching and case studies related to practice, discussions and role plays within the seminar unit. The conduction of a sequence of teaching units by the students should tighten the acquired knowledge and offer the potential of critical examination.
Reading list
- Ausgewählte Berichte, OGH-Entscheide etc. (werden auf moodle bereitgestellt)Berthel Jürgen; Becker Fred G (Hrsg): Personal-Management: Grundzüge für Konzeptionen betrieblicher Personalarbeit. 11. Auflage. Stuttgart: Schäffer-Poeschel Verlag Stuttgart, 2017
Wild Elke; Möller Jens (Hrsg.): Pädagogische Psychologie. 2. Auflage. Berlin, Heidlberg: Springer, 2009, 2015
Wild Elke; Möller Jens (Hrsg.): Pädagogische Psychologie. 2. Auflage. Berlin, Heidlberg: Springer, 2009, 2015
Association in the course directory
(MA UF GW 01)
Last modified: Sa 02.03.2024 10:46
- Accentuation of the economic relevance of the factor labor and their main actors: social partners, general government and legislation, economic activity, entrepreneur and employees, labor market and vocational training as well as critical discourse.
- Didactic approach with the focus on Human Resource and labor market