Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
300098 SE Research in biology didactics 2 (2019S)
Presentation and Discussion of researchfields and recent research projects
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 08.02.2019 08:00 to Th 21.02.2019 18:00
- Deregistration possible until Su 31.03.2019 18:00
Details
max. 16 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die Seminare finden immer Mittwochs von 15.15-17.00 Uhr im Besprechungsraum der AECCs Porzellangasse 4/2/2 statt. Erster Termin ist der 13.03.2019.
- Wednesday 12.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum (Fakultätszentrum für Biodiversität) Rennweg EG
- Wednesday 19.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum (Fakultätszentrum für Biodiversität) Rennweg EG
- Wednesday 26.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum (Fakultätszentrum für Biodiversität) Rennweg EG
Information
Aims, contents and method of the course
Aim of this seminar is to present and discuss ongoing Master and Ph.D. theses in science education (biology). Methodological inputs, group discussions of actual publications and seminars of invited speakers will support the development of research designs and research questions of the theses.
Assessment and permitted materials
Oral contributions.
Minimum requirements and assessment criteria
* Supporting young researchers in science education (biology).
* Discussion of recent research results.
* Networking.
* Discussion of recent research results.
* Networking.
Examination topics
* Presentations
* Coaching sessions
* Paper sessions
* Coaching sessions
* Paper sessions
Reading list
Krüger, Dirk (Hrsg.) (2007): Theorien in der biologiedidaktischen Forschung : ein Handbuch für Lehramtsstudenten und Doktoranden, Berlin [u.a.] : Springer.
--> 5 Exemplare in der Unibib, untersch. StandorteKrüger, Dirk; Parchmann, Ilka; Schecker, Horst (Hrsg.) (2018): Theorien in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung. Berlin, Heidelberg: Springer.
--> als e-book in der UnibibKrüger, Dirk; Parchmann, Ilka; Schecker, Horst (Hrsg.) (2014): Methoden in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung (2014)
Berlin, Heidelberg: Springer.
--> als e-book in der UnibibAbell, S. K. & Lederman, N. G. (2007). Handbook of Research on Science Education. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften: http://www.ipn.uni-kiel.de/zfdn/
--> 5 Exemplare in der Unibib, untersch. StandorteKrüger, Dirk; Parchmann, Ilka; Schecker, Horst (Hrsg.) (2018): Theorien in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung. Berlin, Heidelberg: Springer.
--> als e-book in der UnibibKrüger, Dirk; Parchmann, Ilka; Schecker, Horst (Hrsg.) (2014): Methoden in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung (2014)
Berlin, Heidelberg: Springer.
--> als e-book in der UnibibAbell, S. K. & Lederman, N. G. (2007). Handbook of Research on Science Education. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften: http://www.ipn.uni-kiel.de/zfdn/
Association in the course directory
LA-BU, UF MA BU 02
Last modified: Mo 07.09.2020 15:43