Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
300194 UE UF BU 11. Design and evaluation of teaching units in biology (2017W)
Continuous assessment of course work
Labels
KPH Krems
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 07.09.2017 08:00 to Th 21.09.2017 18:00
- Deregistration possible until Tu 31.10.2017 18:00
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
jeweils Biozentrum Althanstraße (UZA 1), 1090 Wien, Übungsraum 3, 16:00 bis 19:00 Uhr
Di. 03.10. 2017, Do. 12.10.2017 (disloziert, AECC, Porzellang. 4), Di., 17.10.2017, Di., 24.10.2017, Di., 07.11.2017, Di., 21.11.2017, Di., 28.11.2017, Di., 05.12.2017, Di., 12.12.2017, Di., 09.01.2018, Di., 16.01.2018- Tuesday 03.10. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 17.10. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 24.10. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 07.11. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 21.11. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 28.11. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 05.12. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 12.12. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 09.01. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 16.01. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
- Tuesday 23.01. 16:00 - 19:00 Übungsraum 3
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
• Lösung von Aufgaben über die Inhalte Ökologie und Verhaltensbiologie (Moodle)
• Zweimaliges Hochladen einer geplanten Unterrichtssequenz
• Zweimaliges Hochladen der überarbeiteten Unterrichtssequenz
• Feedback zu den Unterrichtssequenzen der Kollegen und Kolleginnen
• Präsentieren der eigenen Unterrichtssequenzen
• Reflexion und Überarbeitung der Unterrichtssequenzen, Abgabe auf Moodle
• Zweimaliges Hochladen einer geplanten Unterrichtssequenz
• Zweimaliges Hochladen der überarbeiteten Unterrichtssequenz
• Feedback zu den Unterrichtssequenzen der Kollegen und Kolleginnen
• Präsentieren der eigenen Unterrichtssequenzen
• Reflexion und Überarbeitung der Unterrichtssequenzen, Abgabe auf Moodle
Minimum requirements and assessment criteria
Mitarbeit während der Lehrveranstaltung; Erfüllung der Anforderungen im Bereich der Leistungskontrolle
Examination topics
Continuously assessed
Reading list
GROPENGIESZER, Harald (2006): Mit Aufgaben lernen, in „Mit Aufgaben lernen“, Unterricht und Material 5 – 10; Gropengießer, Höttecke, Nielsen, Stäudel (Hrsg.); Friedrich Verlag, 1. Aufl.
NAYLOR, Stuart und KEOGH, Brenda (2000): Concept Cartoons in Science Education, Millgate House Publishers, Sandbach UK
SCHMIEMANN et al. (2012) Lernen mit biologischen Basiskonzepten. MNU 65. S. 105-109
NGSS (2013) Disciplinary Core Ideas in the Next Generation Science Standards (NGSS) Final Release
Bundesrecht konsolidiert: Gesamte Rechtsvorschrift für Schulunterrichtsgesetz, Fassung vom 17.05.2017;www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10009600Leistungsbeurteilungsverordnung LBVO Bundesgesetzblatt Nr. BGBl. II Nr. 153/2015
GROPENGIESZER, H., KATTMANN, U., KRÜGER, D.(2010). Biologiedidaktik in Übersichten. Aulis Verlag
KRÜGER, D.,VOGT, H.(2007). Theorie in der biologiedidaktischen Forschung. Springer Verlag
.
NAYLOR, Stuart und KEOGH, Brenda (2000): Concept Cartoons in Science Education, Millgate House Publishers, Sandbach UK
SCHMIEMANN et al. (2012) Lernen mit biologischen Basiskonzepten. MNU 65. S. 105-109
NGSS (2013) Disciplinary Core Ideas in the Next Generation Science Standards (NGSS) Final Release
Bundesrecht konsolidiert: Gesamte Rechtsvorschrift für Schulunterrichtsgesetz, Fassung vom 17.05.2017;www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10009600Leistungsbeurteilungsverordnung LBVO Bundesgesetzblatt Nr. BGBl. II Nr. 153/2015
GROPENGIESZER, H., KATTMANN, U., KRÜGER, D.(2010). Biologiedidaktik in Übersichten. Aulis Verlag
KRÜGER, D.,VOGT, H.(2007). Theorie in der biologiedidaktischen Forschung. Springer Verlag
.
Association in the course directory
UF BU 11
Last modified: Tu 26.11.2024 00:32
core-ideas and "competences" in biology; class-observation and feedback; planning and Evaluation; assessment; use of simulations in biology lessons