Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
300403 VU Revitalisation of wetlands (2025S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 06.02.2025 14:00 to Th 20.02.2025 18:00
- Deregistration possible until Sa 15.03.2025 18:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Vorbesprechung: 03.03.2025, 12 Uhr. UZA2, SR 2C315.
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Konzept zur Regeneration eines Hochmoors.
Minimum requirements and assessment criteria
Konzept zur Regeneration eines Hochmoors
Sehr gute Ausführung: 1
Kleinste Schwächen beim Konzept: 2
Kleine Schwächen beim Konzept: 3
Mittelgroße Schwächen beim Konzept: 4
Große Schwächen beim Konzept: 5
Sehr gute Ausführung: 1
Kleinste Schwächen beim Konzept: 2
Kleine Schwächen beim Konzept: 3
Mittelgroße Schwächen beim Konzept: 4
Große Schwächen beim Konzept: 5
Examination topics
Konzept zur Regeneration eines Hochmoors.
Reading list
Peatland Restoration Guide: https://www.gret-perg.ulaval.ca/fileadmin/Fichiers/centre_recherche/Peatland_Restoration_guide_2ndEd.pdf
Peatland ACTION Technical Compendium: https://www.iucn-uk-peatlandprogramme.org/resources/restoration-practice/restoration-techniques
Möglichkeiten und Grenzen der Renaturierung von Hochmooren: https://www.anl.bayern.de/publikationen/spezialbeitraege/doc/lsb2003_01_003_eigner_hochmoorrenaturierung.pdf
Peatland ACTION Technical Compendium: https://www.iucn-uk-peatlandprogramme.org/resources/restoration-practice/restoration-techniques
Möglichkeiten und Grenzen der Renaturierung von Hochmooren: https://www.anl.bayern.de/publikationen/spezialbeitraege/doc/lsb2003_01_003_eigner_hochmoorrenaturierung.pdf
Association in the course directory
MNB5
Last modified: We 15.01.2025 13:06
Hier folgende Themen:
Hydrologie und Moorkunde
Torfkunde und torfbildende Arten
Vegetation und Ökologie
Austausch von klimarelevanten Spurengasen