Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
330049 UE Practice: Implementation of Curriculum Specific Topics (2021S)
Independent acting in lesson
Continuous assessment of course work
Labels
REMOTE
PH-WIEN
Diese Übung baut auf den Kenntnissen aus dem Seminar Umsetzung des
Lehrplansmit Stundengestaltung auf.
Für die erfolgreiche Absolvierung sollten daher bereits vor der Übung
die grundlegenden Fragestellungen und das fachdidaktische Konzept
des Unterrichtsfaches sowie didaktische, methodische Grundkenntnisse im
Rahmen des Seminares Umsetzung des Lehrplans mit Stundengestaltung absolviert sein.Im Falle einer VERHINDERUNG an der Teilnahme ist eine ABMELDUNG innerhalb der Abmeldefrist UNBEDINGT ERFORDERLICH. Abmeldungen außerhalb dieser Frist können nur mit Nachweis eines triftigen Grundes (z.B. Erkrankung) erfolgen.
Lehrplansmit Stundengestaltung auf.
Für die erfolgreiche Absolvierung sollten daher bereits vor der Übung
die grundlegenden Fragestellungen und das fachdidaktische Konzept
des Unterrichtsfaches sowie didaktische, methodische Grundkenntnisse im
Rahmen des Seminares Umsetzung des Lehrplans mit Stundengestaltung absolviert sein.Im Falle einer VERHINDERUNG an der Teilnahme ist eine ABMELDUNG innerhalb der Abmeldefrist UNBEDINGT ERFORDERLICH. Abmeldungen außerhalb dieser Frist können nur mit Nachweis eines triftigen Grundes (z.B. Erkrankung) erfolgen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 10.02.2021 08:00 to Th 25.02.2021 12:00
- Deregistration possible until Mo 01.03.2021 12:00
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes
LV Termine:
Di 02.03.2021 08:45 - 11:15Di 09.03.2021 08:45 - 12:15Di 23.03.2021 08:45 - 12:15Di 13.04.2021 08:45 - 12:15Di 20.04.2021 08:45 - 12:15Di 04.05.2021 08:45 - 12:15Di 11.05.2021 08:45 - 12:15Di 18.05.2021 08:45 - 11:15Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
(digital) Attendance as a prerequisite for the assessment
Participation in discussions and reflections
Creation of a portfolio / components:
cover sheet
Overview screen
Full lesson planning, written (10%)
Lesson planning 1 (sequence) and presentation (microteaching) (20%)
Written reflection microteaching 1 (12.5%)
Lesson planning including method presentation 2 (unit) (25%);
written reflection method presentation 2 (12.5%);
written assessment including presentation and reflection; (20%)
Submission of the portfolio to Moodle
Participation in discussions and reflections
Creation of a portfolio / components:
cover sheet
Overview screen
Full lesson planning, written (10%)
Lesson planning 1 (sequence) and presentation (microteaching) (20%)
Written reflection microteaching 1 (12.5%)
Lesson planning including method presentation 2 (unit) (25%);
written reflection method presentation 2 (12.5%);
written assessment including presentation and reflection; (20%)
Submission of the portfolio to Moodle
Minimum requirements and assessment criteria
Verteilung der Prozente siehe Leistungskontrolle
Genügend: 60- 65 %
Befriedigend: 66 – 80 %
Gut: 81 – 90 %
Sehr Gut: 91-100 %
Genügend: 60- 65 %
Befriedigend: 66 – 80 %
Gut: 81 – 90 %
Sehr Gut: 91-100 %
Examination topics
immanenter Prüfungscharakter
Reading list
Wird in der ersten LV bekannt gegeben!
Association in the course directory
Last modified: Tu 28.09.2021 15:36
Become acquainted and developing possibilities for assessment in the area of the school subject Nutrition and Consumer education connected to competences.
The course will take place digitally. In order to receive all information for possible adjustments you have to be registered for the course.