Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
330093 UE Curriculum and Lesson Planning (2011S)
Independent acting in lesson
Continuous assessment of course work
Labels
Voraussetzung für die Übung ist der erfolgreiche Abschluss des Seminars
Lehrplan- und UnterrichtsgestaltungIm Falle einer VERHINDERUNG an der Teilnahme ist eine ABMELDUNG BIS 16.5.2011 UNBEDINGT ERFORDERLICH, da bei unentschuldigtem Fernbleiben eine negative Bewertung erfolgt.
Abmeldungen außerhalb dieser Frist können nur mit Zustimmung des LV-Leiters erfolgen.Vollständige Anwesenheit an allen Übungstagen ist erforderlich
Lehrplan- und UnterrichtsgestaltungIm Falle einer VERHINDERUNG an der Teilnahme ist eine ABMELDUNG BIS 16.5.2011 UNBEDINGT ERFORDERLICH, da bei unentschuldigtem Fernbleiben eine negative Bewertung erfolgt.
Abmeldungen außerhalb dieser Frist können nur mit Zustimmung des LV-Leiters erfolgen.Vollständige Anwesenheit an allen Übungstagen ist erforderlich
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.02.2011 08:00 to Th 24.02.2011 12:00
- Deregistration possible until Mo 16.05.2011 12:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 16.05. 10:00 - 13:00 Seminarraum 2E560 Ernährungswissenschaften UZA II
- Friday 20.05. 09:00 - 17:00 Seminarraum 2E560 Ernährungswissenschaften UZA II
- Saturday 21.05. 09:00 - 17:00 Seminarraum 2E560 Ernährungswissenschaften UZA II
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
portfolio
Minimum requirements and assessment criteria
Independent acting in lessons.
Examination topics
Practical exercises: micro-teaching
Reading list
Unterrichtsrezepte - Jochen Grell, Monika Grell
Association in the course directory
Last modified: Sa 02.04.2022 00:27
Methodical analysis and lesson planning.
Basic elements of lessons.
Lesson phases - methodical structure and time sequence.
Student orentation through didactical and methodical reflection.
Feedback possibilities.