Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
340173 UE Role-play and Professional Ethics (2016W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2016 09:00 to Fr 23.09.2016 17:00
- Registration is open from Mo 03.10.2016 09:00 to Fr 07.10.2016 17:00
- Deregistration possible until Mo 31.10.2016 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 11.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 18.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 25.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 08.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 15.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 29.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 06.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 13.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 10.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 17.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
- Tuesday 24.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 6 ZfT Philippovichgasse 11, 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Aktive Mitarbeit im Laufe des gesamten Semesters; Referat.
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit und aktive Mitarbeit
Examination topics
Reading list
Wird im Laufe des Semesters bekanntgegeben
Association in the course directory
Diese LVA ist auch als individuelle Fachvertiefung für die Schwerpunkte Literatur-Kunst-Medien, Fachübersetzen/Sprachindustrie und Konferenzdolmetschen verwendbar.
Last modified: Mo 07.09.2020 15:45
- Rolle der SprachmittlerIn kritisch reflektieren können
- Lernen, berufsethische Entscheidungen zu treffen und zu argumentieren
- Kritische Auseinandersetzung mit berufsethischen Überlegungen
- Vorbereitung auf die PraxisINHALTE:
- Auseinandersetzung mit berufsethischen Fragestellungen in der Literatur
- Reflexion und Diskussion praktischer ErfahrungenMETHODE:
- Rollenspiele, Rollenübungen
- Referate
- Diskussion im Plenum