Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

340252 VO Transcultural Communication in the Real World (2011S)

2.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 34 - Translationswissenschaft

Details

max. 1000 participants
Language: German

Examination dates

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 08.03. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 15.03. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 22.03. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 29.03. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 05.04. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 12.04. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 10.05. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 17.05. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 24.05. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 31.05. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 07.06. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 21.06. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50

Information

Aims, contents and method of the course

Various forms and streams of transcultural communication within the framework of (economic) globalization; focus on international marketing as a field providing many employment opportunities for communication experts such as translators; lecture supported by "real-life" case studies.

Assessment and permitted materials

Written end-of-semester exam; multiple choice and open questions.

Minimum requirements and assessment criteria

To familiarize students with the processes of transcultural business communication; to provide an overview of real world requirements and the expectations of potential future employers and clients.

Examination topics

Lecture and presentation of contents; discussion of case studies.

Reading list

Framson, Elke Anna. 2011. Transkulturelle Marketing- und Unternehmenskommunikation. 2., überarbeitete Auflage. Wien: Facultas. (erhältlich im Dolmetsch-Shop)

Association in the course directory

BGR2

Last modified: Mo 07.09.2020 15:45