Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
350036 UE Orientation from School to University (2015W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2015 09:00 to Fr 25.09.2015 12:00
- Registration is open from Mo 05.10.2015 09:00 to Fr 09.10.2015 12:00
- Deregistration possible until Sa 31.10.2015 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 05.10. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 19.10. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 16.11. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 30.11. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 14.12. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 11.01. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 25.01. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
tests, statements, interview, presentations
Minimum requirements and assessment criteria
* getting familiar with the university
* reflecting personal aims
* learning new skills
* working on topics of particular interest
* reflecting personal aims
* learning new skills
* working on topics of particular interest
Examination topics
* individual and group-level learning in class
with focus on communication, cooperation and creativity* E-Learning: autodidactic learning at home
by the aid of tools, tests, presentations and discussion forums
with focus on communication, cooperation and creativity* E-Learning: autodidactic learning at home
by the aid of tools, tests, presentations and discussion forums
Reading list
Juraszovich, Johannes (2010): Orientierungslauf-mit Kindern unterwegs.Konstruktivistische Überlegungen zum pädagogischen Wert des OL.In: bewegungserziehung 64/2, S 21f
Arnold, Rolf (2007): Ich lerne,also bin ich. Eine systemisch-konstruktivistische Didaktik. Heidelberg (Carl-Auer),1.Auflage
Renolder, Christa/ Scala, Eva/ Rabenstein, Reinhold (2007):einfach systemisch.systemische Grundlagen und Methoden für ihre pädagogische Arbeit. Münster (Ökotopia Verlag)
Meier, Rolf/ Engelmeyer Eva (2009): Zeitmanagement. Grundlagen,Methoden und Techniken, Offenbach (Gabal Verlag), 2.Auflage
Bauer, Joachim (2007): Lob der Schule.Sieben Perspektiven für Schüler,Lehrer und Eltern, Hamburg (Hoffmann und Campe) 1.Auflage
Selbsterkundungsverfahren: - dbb.de (unter aktuell und projekte)
- www.cct-austria.at
Arnold, Rolf (2007): Ich lerne,also bin ich. Eine systemisch-konstruktivistische Didaktik. Heidelberg (Carl-Auer),1.Auflage
Renolder, Christa/ Scala, Eva/ Rabenstein, Reinhold (2007):einfach systemisch.systemische Grundlagen und Methoden für ihre pädagogische Arbeit. Münster (Ökotopia Verlag)
Meier, Rolf/ Engelmeyer Eva (2009): Zeitmanagement. Grundlagen,Methoden und Techniken, Offenbach (Gabal Verlag), 2.Auflage
Bauer, Joachim (2007): Lob der Schule.Sieben Perspektiven für Schüler,Lehrer und Eltern, Hamburg (Hoffmann und Campe) 1.Auflage
Selbsterkundungsverfahren: - dbb.de (unter aktuell und projekte)
- www.cct-austria.at
Association in the course directory
Last modified: Th 11.08.2022 00:26
* research of scientific literature
* time management
* special issues regarding your academic career