Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
350074 PS Qualitative Research Methods (2012S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 14.02.2012 11:00 to We 29.02.2012 11:00
- Registration is open from Mo 05.03.2012 10:00 to Th 08.03.2012 12:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2012 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 01.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 08.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 15.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 22.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 29.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 19.04. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 26.04. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 03.05. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 10.05. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 24.05. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 31.05. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 14.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 21.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 28.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
- Grundlagen qualitativer Sozialforschung- Qualitative Forschungsmethoden (Interview, Beobachtung, und andere)- Auswertungsmethoden- Praktische Umsetzung des Gelernten
Assessment and permitted materials
Anwesenheitspflicht (max 3 Fehlfrequenzen)Aktive Mitarbeit, DiskussionsbeteiligungReferatelearning AufgabenSchriftliche Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Kennenlernen des qualitativen Forschungsprozesses sowie grundlegende Kenntnisse in qualitativen Forschungsmethoden. Leitfadenerstellung, Selbständige Durchführung von Interviews inkl. Transkribtion und Auswertung Interpreation der Ergebnisse zu einem schulspezifischen Thema
Examination topics
Vortrag LV-LeiterPräsentationen durch die StudierendenGruppenarbeitene-learning Aufgaben
Reading list
Bortz, J., & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation. Berlin: Springer.Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.Przyborski, A. & Wohlrab-Sahr, M. (2009). Qualitative Sozialforschung: Ein Arbeitsbuch. München Wien: Oldenbourgweitere Literatur wird in der LV bekanntgegeben
Association in the course directory
Last modified: Th 11.08.2022 00:26