Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
350121 UE Application of Quantitative Research Methods (2022S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 07.02.2022 09:00 to Th 24.02.2022 12:00
- Deregistration possible until Th 31.03.2022 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 01.03. 13:00 - 15:00 ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
- Tuesday 08.03. 13:00 - 15:00 ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
- Tuesday 15.03. 13:00 - 15:00 ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
- Tuesday 22.03. 13:00 - 15:00 ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
- Tuesday 29.03. 13:00 - 15:00 ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Grade results from:
Attendence (mind. 75%)
Homework and Participation
Exam on the basic concepts of quantitative research methods
Final exam on application of SPSS
Attendence (mind. 75%)
Homework and Participation
Exam on the basic concepts of quantitative research methods
Final exam on application of SPSS
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit, Mitarbeit (20 Punkte), e-learning Aufgaben (30 Punkte) sowie schriftlicher Abschlusstest (50 Punkte). Positive Beurteilung ab 51 Punkte.
Examination topics
Will be announced in the course.
Reading list
Bortz, J. (2002). Statistik für Sozialwissenschaftler. Heidelberg: Springer.
Bortz, J. & Döring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation: für Human- und Sozialwissenschaftler. Heidelberg: Springer
Bühl, A. (2008). SPSS 16 – Einführung in die moderne Datenanalyse. München: Pearson.
Bühner, M. & Ziegler, M. (2009). Statistik für Psychologen und Sozialwissenschaftler. München: Pearson.
Field, A. (2005). Discovering Statistics using SPSS. London: Sage
Rasch, B., Friese, M., Hofmann, W. & Naumann, E. (2010). Quantitative Methoden (Band 1). Heidelberg: Springer.
Rasch, B., Friese, M., Hofmann, W. & Naumann, E. (2010). Quantitative Methoden (Band 2). Heidelberg: Springer.
Rockmann, U. & Bömermann, H. (2006). Grundlagen der sportwissenschaftlichen Forschungsmethoden und Statistik. Schorndorf: Hofmann.
Sedlmeier, P. & Renkewitz, F. (2013). Forschungsmethoden und Statistik. München: Pearson.
Bortz, J. & Döring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation: für Human- und Sozialwissenschaftler. Heidelberg: Springer
Bühl, A. (2008). SPSS 16 – Einführung in die moderne Datenanalyse. München: Pearson.
Bühner, M. & Ziegler, M. (2009). Statistik für Psychologen und Sozialwissenschaftler. München: Pearson.
Field, A. (2005). Discovering Statistics using SPSS. London: Sage
Rasch, B., Friese, M., Hofmann, W. & Naumann, E. (2010). Quantitative Methoden (Band 1). Heidelberg: Springer.
Rasch, B., Friese, M., Hofmann, W. & Naumann, E. (2010). Quantitative Methoden (Band 2). Heidelberg: Springer.
Rockmann, U. & Bömermann, H. (2006). Grundlagen der sportwissenschaftlichen Forschungsmethoden und Statistik. Schorndorf: Hofmann.
Sedlmeier, P. & Renkewitz, F. (2013). Forschungsmethoden und Statistik. München: Pearson.
Association in the course directory
Last modified: We 10.08.2022 15:49
Contents: Descriptive statistics (univariate, bivariate), Interference statistics, graphical presentation of results
Methods: Lectures plus practicing at the PC (MS Excel and SPSS)
Teaching methods: theoretical inputs, exercises, exercises in spss, E-Learning (Moodle)