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350136 UE BP3II - Individual Sports (2024W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.10.2024 09:00 to Mo 07.10.2024 12:00
- Deregistration possible until Th 31.10.2024 12:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Mo 07.10: Treffpunkt in Halle 5- Anwesenheit erforderlich!!
Mo 14.10, 21.10 und 28.10 finden von 15 bis 17 Uhr statt!- Dafür entfällt die Einheit am 27.01.2025
Termine für praktische Tests: 11.11, 09.12, 13.01.2025 (Ersatz: 16.12.24)
Termin für Abgabe Arbeit: 02.12.2024, 22 Uhr auf Moodle
Termin für Abgabe Biomechanik: 09.12.2024, 22 Uhr auf Moodle
- Monday 07.10. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 14.10. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 21.10. 15:00 - 15:30 ZSU - USZ I, Halle 1 Turnsaal EG
- Monday 21.10. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 28.10. 15:00 - 15:30 ZSU - USZ I, Halle 1 Turnsaal EG
- Monday 28.10. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 04.11. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 11.11. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 18.11. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 25.11. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 02.12. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 09.12. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 16.12. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 13.01. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- N Monday 20.01. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
- Monday 27.01. 15:30 - 17:00 ZSU - USZ I, Halle 2 Turnsaal EG
Information
Aims, contents and method of the course
Students will learn how to improve and teach basic athletic skills.
Assessment and permitted materials
Requirements:event on site:1. Students have to participate in more than 75% of the lessons.2. Students have to design a plan for a training in a track and field discipline.3. Students have to reach results in one discipline.4. Students have to arrange and guide a training session or present a specific track and field topic.event online:1. Theoretical discussion of athletic disciplines using documents provided on Moodle (videos, reading) including MC tests.2. No or selected limits depending on the time of the switch to online learning3. Students have to design a plan for a training in a track and field discipline.4. Practical presentation of methodical exercises to prepare for an athletic discipline using short videos and descriptions.
Minimum requirements and assessment criteria
Students have to show their own abilities in track and field disciplines and demonstrate correct techniques (1 discipline to choose).
Examination topics
• Alle Informationen und Unterrichtsinhalte, die in der LV besprochen, diskutiert, angeleitet und demonstriert werden.
• Die Inhalte aller Lehrsequenzen/Protokolle der Studierenden.
• Unterrichtsmaterialien/Literatur, die auf Moodle oder in Präsenz zur Verfügung gestellt werden!
• Die Inhalte aller Lehrsequenzen/Protokolle der Studierenden.
• Unterrichtsmaterialien/Literatur, die auf Moodle oder in Präsenz zur Verfügung gestellt werden!
Reading list
Güllich A. u.a. (2004). Schülerleichtathletik. Münster: philippka-Sportverlag
Joch, W. (1993). Rahmentrainingsplan für das Aufbautraining Mehrkampf. Aachen: Meyer&Meyer.
Joch W. (1992) Rahmentrainingsplan Sprint. Aachen: Meyer&Meyer Verlag
Jonath, U. & Krempel, R. & Haag, E. & Müller, H. (1995). Leichtathletik 1: Laufen. Reinbek:Rowohlt Taschenbuch Verlag
Jonath, U. & Krempel, R. & Haag, E. & Müller, H. (1995). Leichtathletik 2: Springen. Reinbek: Rowohlt Taschenbuch Verlag
Jonath, U. & Krempel, R. & Haag, E. & Müller, H. (1995). Leichtathletik 3: Werfen und Mehrkampf. Reinbek: Rowohlt Taschenbuch Verlag
Katzenbogner H. (2004). Kinderleichtathletik. Münster: philippka-Sportverlag
Leichtathletiktraining. (diverse) DLV-Fachzeitschrift für Trainer, Übungsleiter und Sportlehrer. Münster: Philippka-Sportverlag
Mann, R. & Murphy A. (2018).The Mechanics of Sprinting and Hurdling. USA
Schnur A. & Schwameder H. (2016). Praxisorientierte Biomechanik im Sportunterricht. Schorndorf: Hofmann
Schöllhorn W. (2003). Eine Sprint- und Laufschule für alle Sportarten. Aachen: Meyer
und Meyer
Simon S.& Kramer R. (2004). Leichtathletik: Technikvariationstraining beim Laufen. in Praxisideen. Schriftenreihe für Bewegung, Spiel und Sport. Schorndorf. Verlag Karl Hoffmann
VossG. & Witt M. & Werthner R. (2007). Schnelligkeitstraining. Aachen: Meyer&Meyer Verlag
Wank V. (2021). Biomechanik der Sportarten. Berlin: Springerverlag
Internet-Quellen:
EAA-Seite (Europäischer Leichtathletik Verband). http://www.european-athletics.org/
IAAF-Seite (Internationaler Leichtathletik Verband): http://www.iaaf.org/
ÖLV-Seite (Österreichischer Leichtathletik Verband): http://www.oelv.at
Joch, W. (1993). Rahmentrainingsplan für das Aufbautraining Mehrkampf. Aachen: Meyer&Meyer.
Joch W. (1992) Rahmentrainingsplan Sprint. Aachen: Meyer&Meyer Verlag
Jonath, U. & Krempel, R. & Haag, E. & Müller, H. (1995). Leichtathletik 1: Laufen. Reinbek:Rowohlt Taschenbuch Verlag
Jonath, U. & Krempel, R. & Haag, E. & Müller, H. (1995). Leichtathletik 2: Springen. Reinbek: Rowohlt Taschenbuch Verlag
Jonath, U. & Krempel, R. & Haag, E. & Müller, H. (1995). Leichtathletik 3: Werfen und Mehrkampf. Reinbek: Rowohlt Taschenbuch Verlag
Katzenbogner H. (2004). Kinderleichtathletik. Münster: philippka-Sportverlag
Leichtathletiktraining. (diverse) DLV-Fachzeitschrift für Trainer, Übungsleiter und Sportlehrer. Münster: Philippka-Sportverlag
Mann, R. & Murphy A. (2018).The Mechanics of Sprinting and Hurdling. USA
Schnur A. & Schwameder H. (2016). Praxisorientierte Biomechanik im Sportunterricht. Schorndorf: Hofmann
Schöllhorn W. (2003). Eine Sprint- und Laufschule für alle Sportarten. Aachen: Meyer
und Meyer
Simon S.& Kramer R. (2004). Leichtathletik: Technikvariationstraining beim Laufen. in Praxisideen. Schriftenreihe für Bewegung, Spiel und Sport. Schorndorf. Verlag Karl Hoffmann
VossG. & Witt M. & Werthner R. (2007). Schnelligkeitstraining. Aachen: Meyer&Meyer Verlag
Wank V. (2021). Biomechanik der Sportarten. Berlin: Springerverlag
Internet-Quellen:
EAA-Seite (Europäischer Leichtathletik Verband). http://www.european-athletics.org/
IAAF-Seite (Internationaler Leichtathletik Verband): http://www.iaaf.org/
ÖLV-Seite (Österreichischer Leichtathletik Verband): http://www.oelv.at
Association in the course directory
BP3II
Last modified: Mo 21.10.2024 12:51