Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
350158 UE Teaching Inclusive Physical Education (2015S)
(= Behinderung und Integration im Schulsport)
Continuous assessment of course work
Labels
Diese Lehrveranstaltung findet im Wechsel mit Abt. D statt.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 09.02.2015 09:00 to Tu 24.02.2015 12:00
- Deregistration possible until Tu 31.03.2015 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Dienstag, 9:30 - 12:00 Uhr, Seminarraum 4. Stock, USZ II
genaue Termine in der ersten Einheit!
3.3. 9.30 Vorbesprechung (mit Tauschmöglichkeit zu den Abteilungen)
Weitere Plenumstage: 10.3., 24.3., 5.5., 12.5., 2.6. 2015
Information
Aims, contents and method of the course
This course will discuss approaches, methods, conceptions and forms of disabilities and integrative/inclusive sports for people with disabilities.The following topics will be discussed in the course:definition and understanding of the term integration/inclusion;criteria of integrative/inclusive physical education;didactical approach and methods for the introduction of movement and sport in heterogeneous groups;legal requirements and academic conditions for inclusive physical education;examples for differentiated and problem centred teaching methods
Assessment and permitted materials
attendance and active participationhospitationoral group presentationwritten exam
Minimum requirements and assessment criteria
The purpose of the course is to animate the students to reflect the topic of disability and integration. The aim is to get acquainted with the main characteristics of pupils with disabilities.Final outcomes should be:- the students should be aware of the theoretical aspects and the educational/ didactical approach for teaching children with special needs.- the students should know about individualized teaching approaches in heterogeneous groups and make appropriate chioces of content and method- the students should know about the different kind of restrictions, diabilities and special needs of children/individuals
Examination topics
Lecturesworking in groupsdiscussion and reflection roundspractical work experience in teachingaquire a topic self-contained and give a presentation
Reading list
Literatur zu Integration-Integrationssport-Inklusive Bewegungserziehung:Bintinger, B. (1999). Integration und Inklusion als Herausforderung an Gesellschaft und Schule. In P. Flieger et al (Red.). Behinderung. Integration in der Schule (S.43-57) schulheft 94/1999
Dinold M. & Freundorfer, E. (2007). Kultur der Vielfalt in Bewegung und Sport. Behinderung Integration und Inklusion als didaktische Herausforderungen. In K. Kleiner (Hrsg.), Inszenieren - Differenzieren - Reflektieren. Wege sportdidaktischer Kompetenz (S.175 - 186). Purkersdorf: Verlag Brüder Hollinek.
Dinold, M. (1998). Bewegung und Sport als Integrationschance. Zur Lage in Österreich. BEHINDERTE in Familie, Schule und Gesellschaft 21 (6), 1-8 (Heftmitte).
Siehe Literaturliste auf moodle Plattform
Dinold M. & Freundorfer, E. (2007). Kultur der Vielfalt in Bewegung und Sport. Behinderung Integration und Inklusion als didaktische Herausforderungen. In K. Kleiner (Hrsg.), Inszenieren - Differenzieren - Reflektieren. Wege sportdidaktischer Kompetenz (S.175 - 186). Purkersdorf: Verlag Brüder Hollinek.
Dinold, M. (1998). Bewegung und Sport als Integrationschance. Zur Lage in Österreich. BEHINDERTE in Familie, Schule und Gesellschaft 21 (6), 1-8 (Heftmitte).
Siehe Literaturliste auf moodle Plattform
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:46