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350197 UE BP1III - Coordination Training (2024W)
Continuous assessment of course work
Labels
MIXED
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 09.09.2024 09:00 to Mo 23.09.2024 12:00
- Deregistration possible until Th 31.10.2024 12:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 07.10. 10:15 - 11:45 Digital
- Monday 14.10. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 21.10. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 28.10. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 04.11. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 11.11. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 18.11. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I. Halle 3 Turnsaal EG
- Monday 25.11. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 02.12. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 09.12. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 16.12. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 13.01. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- N Monday 20.01. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Monday 27.01. 10:15 - 11:45 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
The entire performance by students must be completed by April 30 at the latest for courses with continuous assessment in the winter semester, and by September 30 at the latest for courses with continuous assessment in the summer semester. Students who do not differ from the ggst. have canceled the course are to be assessed. If the assessment is negative, a board examination is not permitted and the course must be repeated. Legal source: Statutes of the University of Vienna §10 (4, 5, 6). You are expressly advised that if it is determined that a service has been fraudulently (e.g. copying, plagiarism, use of unauthorized aids, forgeries, ghostwriting, etc.), the entire PI-LV counted as cheating and counted as an attempt. (Entry in U:SPACE: X = not assessed).
Minimum requirements and assessment criteria
Requirements:
At least 75% attendance (face-to-face lessons, webinars, video conferences, ...)
At least 50% active participation
exam-immanent(100 points maximum)
Very good (100 - 91), Good (90 - 81), Satisfactory (80 - 65), Sufficient (64 - 50), Insufficient (<50)
At least 75% attendance (face-to-face lessons, webinars, video conferences, ...)
At least 50% active participation
exam-immanent(100 points maximum)
Very good (100 - 91), Good (90 - 81), Satisfactory (80 - 65), Sufficient (64 - 50), Insufficient (<50)
Examination topics
Die Note setzt sich aus folgenden Teilbereichen zusammen:1. Arbeitshaltung (30 Punkte)
2. Stundenbild und Lehrauftritt zu einem Thema aus dem Bereich der koordinativen Fähigkeiten (30 Punkte)
3. Demonstrieren von 2 koordinativen Kunststücken, sowie schriftlicher Ausarbeitung dazu (40 Punkte)
2. Stundenbild und Lehrauftritt zu einem Thema aus dem Bereich der koordinativen Fähigkeiten (30 Punkte)
3. Demonstrieren von 2 koordinativen Kunststücken, sowie schriftlicher Ausarbeitung dazu (40 Punkte)
Reading list
Kröger, Roth (2014). Koordinationsschulung im Kindes- und Jugendalter: Eine Übungssammlung für Sportlehrer und Trainer. Schorndorf: Hofmann
Neumaier (2001). Koordinatives Anforderungsprofil und Koordinationstraining: Grundlagen, Analyse, Methodik. Köln: Sport und Buch StraußHitz, Hotz, Ludwig (2005). Gleichgewicht. Schorndorf: HofmannHottenrott, Neumann (2020). Trainingswissenschaft: Ein Lehrbuch in 14 Lektionen. . Aachen : Wien : Meyer & Meyer Verlag. 2020Meinel, Schnabel (2015). Bewegungslehre - Sportmotorik : Abriss einer Theorie der sportlichen Motorik unter pädagogischem Aspekt. Aachen : Meyer & Meyer
Neumaier (2001). Koordinatives Anforderungsprofil und Koordinationstraining: Grundlagen, Analyse, Methodik. Köln: Sport und Buch StraußHitz, Hotz, Ludwig (2005). Gleichgewicht. Schorndorf: HofmannHottenrott, Neumann (2020). Trainingswissenschaft: Ein Lehrbuch in 14 Lektionen. . Aachen : Wien : Meyer & Meyer Verlag. 2020Meinel, Schnabel (2015). Bewegungslehre - Sportmotorik : Abriss einer Theorie der sportlichen Motorik unter pädagogischem Aspekt. Aachen : Meyer & Meyer
Association in the course directory
BP1III
Last modified: We 13.11.2024 12:52
Definition der koordinativen Fähigkeiten und deren Abgrenzung von anderen Fähigkeiten
Diskussion und Umsetzung verschiedener Ansätze bzw Modelle für die Schulung von Koordinativen Fähigkeiten
Konzept der Aufgabenorientierung unter Druckbedingungen
Erkennen der Bedeutung des Trainings der koordinativen Fähigkeiten
Präsentation und Schulung der einzelnen koordinativen Fähigkeiten
Trainingssplanung und – durchführung zum Thema koordinative Fähigkeiten
Erlernen, Verbessern und Präsentieren von FertigkeitenZiele der Lehrveranstaltung:
Die Studierenden können
koordinative Fähigkeiten von anderen Fähigkeiten unterscheiden
aus den verschiedenen Modellen zur Schulung von Koordinativen Fähigkeiten Rückschlüsse für die praktische Umsetzung ziehen
exemplarische Fertigkeiten umsetzen und erproben
eine Trainingssequenz zu koordinativen Fähigkeit planen und die Gruppe anleiten
koordinative Übungen angepasst an Alter, Geschlecht und Können auswählen und innerhalb eines geeigneten Ordnungsrahmens präsentierenMethoden
Wechsel zwischen Vortrag, Gruppenarbeit, Recherche, Demonstration, Präsentation und Reflexion.