Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
400002 SE SE Methods for Doctoral Candidates (2015W)
Qualitative Interviews
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.09.2015 08:00 to Mo 28.09.2015 23:59
- Deregistration possible until Th 15.10.2015 23:59
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 20.10. 15:00 - 17:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Tuesday 27.10. 15:00 - 17:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Tuesday 10.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Tuesday 17.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Tuesday 24.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Tuesday 01.12. 15:00 - 17:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Tuesday 15.12. 15:00 - 17:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Tuesday 12.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
- Tuesday 19.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum H10, Rathausstraße 19, Stiege 2, Hochparterre
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Bogner, A., et al. (2009), Experteninterviews: Theorien, Methoden, Anwendungsfelder, Heidelberg: Springer Verlag.
Charmaz, K. (2006), An Invitation to Grounded Theory. In: Ebd.: Constructing Grounded Theory. A Practical Guide Through Qualitative Analysis, London: SAGE.
Denzin, K. N., Lincoln, Y. S. (2000), Handbook of Qualitative Research, Thousand Oaks (u.a.): Sage, 2. Auflage.
Froschauer, U.; Lueger, M. (1992), Das qualitative Interview. Zur Analyse sozialer Systeme, Wien:WUV.
Mayring, P., 2000: Qualitative Inhaltsanalyse. Forum: Qualitative Sozialforschung 1(2).
Scheibelhofer, E., 2008: Combining Narration-Based Interviews with Topical Interviews: Methodological Reflections on Research Practices.: International Journal of Social Research Methodology, 11(5), S. 403-416.
Schütze, F. 1977: Die Technik des narrativen Interviews in Interaktionsfeldstudien dargestellt an einem Projekt zur Erforschung von kommunalen Machtstrukturen. Arbeitsberichte und Forschungsmaterialen Nr. 1, Universität Bielefeld, Fakultät für Soziologie.
Witzel, A., 2000: Das problemzentrierte Interview. Forum: Qualitative Sozialforschung 1(1).
Charmaz, K. (2006), An Invitation to Grounded Theory. In: Ebd.: Constructing Grounded Theory. A Practical Guide Through Qualitative Analysis, London: SAGE.
Denzin, K. N., Lincoln, Y. S. (2000), Handbook of Qualitative Research, Thousand Oaks (u.a.): Sage, 2. Auflage.
Froschauer, U.; Lueger, M. (1992), Das qualitative Interview. Zur Analyse sozialer Systeme, Wien:WUV.
Mayring, P., 2000: Qualitative Inhaltsanalyse. Forum: Qualitative Sozialforschung 1(2).
Scheibelhofer, E., 2008: Combining Narration-Based Interviews with Topical Interviews: Methodological Reflections on Research Practices.: International Journal of Social Research Methodology, 11(5), S. 403-416.
Schütze, F. 1977: Die Technik des narrativen Interviews in Interaktionsfeldstudien dargestellt an einem Projekt zur Erforschung von kommunalen Machtstrukturen. Arbeitsberichte und Forschungsmaterialen Nr. 1, Universität Bielefeld, Fakultät für Soziologie.
Witzel, A., 2000: Das problemzentrierte Interview. Forum: Qualitative Sozialforschung 1(1).
Association in the course directory
Last modified: Fr 01.10.2021 00:27
Didaktisch basiert das Seminar aus einer Kombination der gemeinsamen Lektüre einschlägiger Texte und deren intensiver Diskussion, Input der LV-Leiterin, praktischen Übungen der Interviewdurchführung und analyse, sowie Kleingruppenarbeit (Auswertungen).
Für den Zeugniserwerb werden (vorläufige) Interpretationsergebnisse von Kleingruppen verschriftlicht und reflektiert.